stand-jo Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Har dette vært prøvd før? Noen her som har turbo på merca si? Er det ikke turbo originalt på de EvoMercene? Kunne tenkt meg turbomærze! :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///AMG Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Turbo på merce har blitt prøvd før (søk på sylteracing). mosselman lever turbokitt til de fleste motorene fra 86 til 89, disse er stort sett bolt-on. Evo mercene hadde bare sugemotor, evo2 motoren er i grove trekk nesten helt lik 2,5 16v motoren, er vel byttet kammer og flyttet turtallsperra. 2,5 16v motoren var den krafigste sugemotoren på 80 tallet, når man ser på slagvolum kontra hestekrefter. Det virker som om at de fleste som bygger turbo på mercene sine bruker 2,3 16v eller 2,5 16v motoren som basis, det finnes vel et par 300 også. tror jeg ville ha gått for en annen motor og turbokonvertere en 2,0 motoren. er sikkert andre som kan svare bedre på det trådstarter spør etter når det gjelder tekniske detaljer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Det er prøvd med turbo på 2.0l også... virket forsåvidt også etter det jeg har forstått. Problemet er innsprøytningen og hvor du skal få eksos manifold fra(mosselman kitta er jo ikke akuratt billige da, hvis du finner noen). Er en fra 190klubben som bygde på sin(er flere som har, men han har lagt ut bilder mens han dreiv på å bygde), men husker ikke adressa til sida hans.. legger ut når jeg finner. mb190freak, du vet det nok? beinhard sin side? 190racing elns.. Mvh Espen Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilsv Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 http://www.mb190racing.com :) Siter Mercedes-Benz 190e 2 liter 92mod http://www.ventlitt.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Takker for svar! :) Så ut som mye arbeid. Tror jeg holder turbo unna min 190 foreløpig... Men jeg vurderer å kjøpe inn et 190 vrak med med 2.5 motoren, så jeg har å bygge på. Så får bruksbilen stå ifred... :thumb hehe. Finnes sikkert en der ute med en liten side skade ellerno... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 hmm... Det er dette som er 2l altså: http://www.mb190racing.com/Prosjekter.php Det som er mest arbeid er jo som sagt eksosmanifold... så må olje returen borres inn i blokka sånn som han viser på siden sin :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Det mest ideelle er å bruke en 2,3-8v som har 136hk org og en komp på 9,5:1. Men i alle tilfeller bør/må du først bygge om til datasprut da org. inspr. ikke lar seg justere. Du kan sette på turbo på org.,men poenget blir borte da effekten ikke blir all verden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grinder_MB Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 joda, vet av en som iallefall har det på sin... Han her.. Autodb, mercedes benz 190e turbo Siter ---------------------------------------------- X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0 X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v 92- Ford Probe, 24v, "medeier". ---------------------------------------------- Det fins ingen problemer, Kun løsninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Det der er noe jalla greier. Vet at en 2,3-8v med datasprut og seriøst bygd kan gi ca 250hk. Her er det trikset med org.sprutet. Selv om det er tillegssprut så er det ikke datasprut. I min sitter det datasprut. Denne har 2,3-8 motor med datasprut og turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas189 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 http://www.190revolution.net/forum/viewtopic.php?t=13619&highlight= Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapissj Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 http://www.190revolution.net/forum/viewtopic.php?t=13619&highlight= den funker ikke thomas kjære..=p Siter 67" Camaro ss cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas189 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Nå så :lol Bilde ditt ble bra det :thumb Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapissj Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 liker det der;)..må få tatt noen ordentlige til sommeren...*hinte til børne bilder* Siter 67" Camaro ss cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Datasprut høres aktuelt ut. Men økonomien burde vel være ganske stabil før man begynner med sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Tja.. det er en løsning som heter MegaSqiurt.. men da bør du ha gode elektro kunnskaper og du må være villig til å gjøre alt selv :) Mapping osv. da jeg ikke tror det så mange som mapper megasquirt? Tor anton vet mer om dette ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg