Gå til innhold

Yngwieee: Opel Ascona 2.0i GT - Opel Ascona Extreme Makeover 2006

Ranger emnet


yngwieee

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

*host*c20xe\c20let*hark* ;) Hvis du først skal begynne å herje motor da ;) Ellers så slenger jeg meg med på mye senk og dassrullfelger, vet at golf 3 originalleppe (vr6 eller gl, samma opplegg) passer på Rekord E, mulig de også passer på din? Uansett så kan det vel moddes.. Og de er jo passe diskre og :)

 

 

Takk for tipset, skal skjekke ut det med mk3-fronten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsøkt 1

 

Arbeidstimer i dag: 4

Totalt: 4

 

 

Fikk start på motoren i dag, ved hjelp av traktorbatteriet (og traktoren på relativt høyt turtall). Motoren gikk greit, så lenge den varte. Døde ut etter noen minutter.

 

Testa elektronikken. Alt av lys, vifter, osv funker som det skal. Nydelig! Bilen virker faktisk helt strøken, om vi ser bort ifra rustskadene :)

 

Skrudde av bakfangeren. Tror bildet nedenfor sier mer om rust enn jeg klarer å utrykke med ord.

 

DSC00053.jpg

 

 

DSC00057.jpg

"Ja, her ser vi et godt eksempel på mild overflaterust. Dette fikser vi lett med litt fint pussepapir."

 

 

 

Rydda litt innvendig og rev opp litt interiør. Kom bare over små flekker med overflaterust. Ser ikke ut som bilen slipper inn noe vann. :)

 

DSC00064.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan rydde opp i motorgåta her. Jeg har nemlig brosjyre av den siste Ascona'n og litt tekniske data. Så min teori er at SEH motoren blei brukt i de tidligere utgaver. Dette er jo en '88-modell og avgasskravene krevde katalysator og derfor brukte de NE. Vet ikke hvor stor fysisk forskjell det er på motorene, men effektkurvene er ganske forskjellige. 130-hestern er mer turtall, mens den vanlige 115hestern har fullt moment fra 2500, mins jeg.

 

Jeg håper virkelig dette blir en ekstrem makeover, for det så veldig rustent ut:(

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få tak i nytt bilbatteri. Tror jeg går for dette (limer inn en test fra Motor på nett):

 

 

Euroglobe 56285 * * * * * *

 

Merket kapasitet: 62 Ah (amperetimer)

Oppgitt startstrøm: 540 ampere

Batteriet er best totalt, og fortjener derved seks stjerner med god margin. Meget godt startbatteri ved både minus 30 graders test og i minus 18 graders test. I tillegg er batteriet best på reservekapasitet og holdt oppgitt kapasitet med god margin. Normal startstrøm og ingen svake punkter for øvrig.

Pris: 720 kroner. Importør: Bema AS, tlf.: 37252950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsøkt 2

 

Arbeidstimer i dag: 5

Totalt: 9

 

 

1) Satt i det nye batteriet og prøvde å starte. Gikk greit, men motoren døde etter noen sekunder. Er lite bensin på tanken.

 

2) Tok ut sikkerhets-selene bak og til høyre forsete

 

3) Tok ut høyre forsete

 

 

...Og dette tok meg hele 5 timer. Var langt ifra rask i svingene i dag damndamn

 

 

Hadde med meg assistent i dag:

DSC00074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å skrive noe detaljert mer, tar for lang tid. :lol

 

Har fått bilen inn under tak (er fint med foreldre som bækker opp når det trengs), og revet ut det meste av interiøret. Har rustet igjennom (ca 2cm2) på venstresiden av baksetet, ellers er det bare litt overfalterust her og der på siden av bilen. Det fjerner vi lett!

 

Ser ikke ut som kanalene har annet enn overflaterust. happyhappy

 

Har oppdaget enda en stygg rustskade. Venstresiden av fronten har en delvis gjennomrustet flekk på ca 10cm2. Enten lapper jeg i sammen med glassfiber, eller så bytter jeg fronten.

 

Uansett, vil prioritere å få vekk det i orden innvendig, få vaska interiøret og satt det inn igjen. Så får jeg ta det utvendige når det begynner å bli litt mildere i været (har ikke varme der bilen står). uenig? :)

 

Var dessverre en sprekke i frontruta, som går helt ut til pakningen. Enda en utgift. :(

 

Planer (i prioritert rekkefølge):

Delmål 1: Få bilen på veien:

 

1. Pusse vekk rust innvendig og lappe det ene hullet med glassfiber (eller bare sveise på ei plate).

2. vaske interiør og sette inn igjen.

3. bytte bakplata (om det er mulig).

4. bytte front, eller lappe med glassfiber.

5. bytte olje, pumpe ut gammel bensindritt fra tanken og skifte luftfilter, oljefilter og bensinfilter.

6. få bilen registrert.

 

 

 

aneglsmili

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår