classic Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 etter jeg tok knekken på en diff på en rekord jeg hadde (2.0e), skulle jeg bytte denne. kjøpte en bakaksling fra en 2.0s, men denne passte ikke heller, ved bakre kryss, så jeg måtte skru av den du fester akselkrysset i fra den ødelakte 2.0e akslingen. tok så knekken på 2 kasser, og en av gangene kjøpte jeg en 2.0s kasse. prøvde akslingen (2.0e) på girkassa, men splinesa va forskjellige på utgående aksling. det var vertfall i rekorden. derfor reiner jeg med att 2.0e og 2.2i kasser har større splines å vil derfor ikke passe på min (1.3) mellomaksling på asconaen... Stemmer forsåvidt dette. Rundt '82-83 fikk 4-trinnskassene samme dimensjon på utgående aksel som 5-trinnskassene. Dette gjelder alle motorne levert i Rekord. Men og si den ikke passer på motorn, det blir bare feil! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 heh stemmer det, gikk litt fort i svingen :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Når det gjelder bensintanken på 1.3 så kan den brukes til innsprøytnings-motor. Er retur på den. Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 det var det jeg trodde, har ett bensinrøyr ved siden av "hoved"røyret.. må man ikke ha matepumpe i tanken da uansett? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Bruker min fra 1,3 på en 2l 16v calibra motor. Bruker bare de rørene som var der. Trenger jo bensinpumpa til motoren da.. Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 jaja, hovedpumpe må man ha :) men matepumpe i tanken er unødvendig? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord-driver Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Jeg bruker ikke matepumpe på min originale 2.0s tank (Rekord E). Bruker el.pumpe fra Kadett E 2.0 16v og kjører med Calibra Turbo-motor. Fungerer utmerket det! Siter "sulten og tørst Rekord'n først" www.opel-rekord.com www.omc.ostfold.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 ok, jeg skal jo ha 2.2e så jeg bruker jo da selvfølgelig 2.2e pumpe.. har og en flonk ny en i reserve :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 funker fint med nesten hvilkensomhelst elpumpe fra opel Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Du har ikke nevnt noe om bremsene, hvis du ikke allereda har det, så burde du ta bremsene fra 2.2 en ;) Bør du vel forsåvidt uansett, kjekt å ha ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Borra høl i "lokket" med tankmåleren jeg for retur. På den måten slipper man spon i tanken.. Det ble jeg anbefalt av en expert. Har lagt retur og montert elektrisk bensinpumpe i bagasjerommet. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 har som sakt retur på tanken min, vet ikke hvorfor, men den er der :) 2.2i bremsene har jeg liggende på rommet mitt, men di trenger jeg egentlig ikke, 2.0s bremsene er jo godkjendte til 125 hk, og jeg har kun 115 :) men men, kjekt å ha Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.