Gå til innhold

2.2i spørsmål...

Ranger emnet


turbojonas

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg en rekord 2.2i og skal sette maskinen i ascona B`en min. Så, det jeg lurte på er om jeg trenger\kan bruke noe mer enn selve maskinen, ledningsnettet, og bensinpumpa? evt radiatoren? det som står i asconaen nå er 2.2 med 36mm weber, men den maskinen er skikkelig sleten, derfor skal jeg ha ny. (den er orginalt en 1.3s, fra 1981)

 

Og så var det dette med girkassa. husker fra rekord tidene mine (2.0E) att 2.0S kassen ikke passte på 2.0e og 2.2i, og dermed trenger jeg ny girkasse og reiner jeg med

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt meg en rekord 2.2i og skal sette maskinen i ascona B`en min. Så, det jeg lurte på er om jeg trenger\kan bruke noe mer enn selve maskinen, ledningsnettet, og bensinpumpa? evt radiatoren? det som står i asconaen nå er 2.2 med 36mm weber, men den maskinen er skikkelig sleten, derfor skal jeg ha ny. (den er orginalt en 1.3s, fra 1981)

 

Og så var det dette med girkassa. husker fra rekord tidene mine (2.0E) att 2.0S kassen ikke passte på 2.0e og 2.2i, og dermed trenger jeg ny girkasse og reiner jeg med

 

 

Girkassene skal passe om hverandre på 2.0E å 2.2I ja

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvorfor gjør den ikke det om jeg tør spørre?

 

Passa på bilen min vertfall!

etter jeg tok knekken på en diff på en rekord jeg hadde (2.0e), skulle jeg bytte denne. kjøpte en bakaksling fra en 2.0s, men denne passte ikke heller, ved bakre kryss, så jeg måtte skru av den du fester akselkrysset i fra den ødelakte 2.0e akslingen.

tok så knekken på 2 kasser, og en av gangene kjøpte jeg en 2.0s kasse. prøvde akslingen (2.0e) på girkassa, men splinesa va forskjellige på utgående aksling.

 

det var vertfall i rekorden. derfor reiner jeg med att 2.0e og 2.2i kasser har større splines å vil derfor ikke passe på min (1.3) mellomaksling på asconaen...

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke 2.2 med gasser i den nå da?

2.2 kom jo kun med injection så det må jo være 22E blokk.

 

Trenger en tank for innsprøytning også for at det skal bli bra.

 

stemmer det, står 22e blokk i, med 22e topp, og 2.0s insug og eksos. dette passer egentlig ikke helt 100 sammen, men de som hadde bilen før meg tok vinkelsliperen fatt, og customiserte litt på manifoilene, så det passer. Men den maskinen trenger en seriøs overhaling, og fikk tak i en rekord 2.2i til 1500 så da bytter jeg heller motor, og bruker den gamle som delemotor i tilfelle jeg skulle ødelegge noe..

 

mener det er lakt opp retur på min, ligger vertfall 2 bensinslanger inn til motorrommet, men den ene er blendet. Hvis denne virker som retur kan det da bli bra? eller trenger jeg en tank fra en innspr. ascona b?

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det, står 22e blokk i, med 22e topp, og 2.0s insug og eksos. dette passer egentlig ikke helt 100 sammen, men de som hadde bilen før meg tok vinkelsliperen fatt, og customiserte litt på manifoilene, så det passer. Men den maskinen trenger en seriøs overhaling, og fikk tak i en rekord 2.2i til 1500 så da bytter jeg heller motor, og bruker den gamle som delemotor i tilfelle jeg skulle ødelegge noe..

 

mener det er lakt opp retur på min, ligger vertfall 2 bensinslanger inn til motorrommet, men den ene er blendet. Hvis denne virker som retur kan det da bli bra? eller trenger jeg en tank fra en innspr. ascona b?

 

 

Jeg har nettop satt inn 2,2 i min ascona(med 2,4 innsprut.),

Jeg la returen inn på den ene lufte "tapen" på v.side av tanken, det funker greit. Byttet bunnpanne og "sil". brukte samme girkasse som jeg hadde på 2,0s, det er en manta 5-trinns kasse.

 

Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

girkassa fra 2.2i`en passet ikke på ascona mellomakslingen. splinsa er mye større på 2.2i kassen enn på ascona mellomakslingen. tenkte da å bytte til en 2.0s kasse...

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk rekordkassa, kort inn spakstellet, og manta gsi mellomaksel. Bolt-on.

Større/grøvre splines på femtrinns kontra firetrinns, og lengden er forskjellig.

 

Kjører 22i med firetrinns(1:1på 4.gir) og 3,89:1 utveksling bak, ca. 4200rpm ved 120km/t. Slitsomt:)

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår