perasan Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Hei!! Jeg lurer på hvor stor fortenning jeg skal ha på min 87 mod. golf 1.8L. Lurer også på hvor stor komp den skal ha. Målte komp. og alle syl. hadde 13,5 bar er ikke det mye,hva kan det ha seg? Trur dere det har blitt skiftet kam eller noe? Noen som har tatt ut varmeveksler til varmeapparatet? Trur jeg har en lekkasje der,kommer litt damp/røyk ut av vifteapp når jeg setter på varmen. Er vel mye arbeid å skru den ut? Skulle hatt dørpakninger også noen som veit om noen som selger det rimligt? Håper på rask hjelp:) På forhand takk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Er 99% sikker på at du får svar på alle de spørsmålene om du bare tar et stakkarslig søk : Måtte bare sjekke - fortenning fant jeg ikke - men vet den er 18 grader.. går fint å øke den litt ... Komp : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=90528&highlight=komp 13,5 bar tillsier rett under 10-1 i komp noe som skal stemme bra ? Varmeregister : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=14191&highlight=varmeapperat+register Dørpakkninger : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86776 Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Mente tenninga skulle være 6 grader uten vakum..... Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perasan Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Takker for responsen,skal prøve med 6 gr. uten vacuum. Trudde det var litt mye med 18 gr som Sonick nevnte men men. Håper det hjelper litt men må nok lete mer etter vacuum lekkasjer også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Jeg hadde 23 grader uten vakum ... Måtte da kjøre 98 oktan ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Men har hørt noe om at det finnes to typer tenningssystem - kan hende noen skal ha 18 og noen 6 Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 10 grader funker på så å si alt, hvis du får problemer... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Jeg har varmegreia (16v) du trenger og pakning (3 dørs) Skal få det billig om du trenger.... Kan leveres i Ålesund om du kommer fra Søvik Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Men har hørt noe om at det finnes to typer tenningssystem - kan hende noen skal ha 18 og noen 6 Nei. På f.eks. en Golf 2 er det oppgitt tenningstidspunkter både med og uten vakum, da 6 grader uten og 18 grader med, begge på tomgang. Det beste er å justere tenningen på 3000 omdr, optimalt er 28 - 32 graders fortenning på original motor. Jo tidligere tenning, jo bedre. Men ALDRI så mye at man får tenningsbank! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Da gjentar jeg - jeg hadde 23 grader fortenning - uten vakum tilkoblet - uten tenningsbank ... På tomgang .. Og er fremdeles 99% sikker på at det finnes golf 2 er som skal ha 18 grader org... Har ikke rep manual lenger da jeg ikke har golf 2 - men noen med den kan sjekke ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 1,05/1,3 Forgassermodeller: 4-6 grader FÖDP <-- uten vacum tilkoblet 1,6/1,8 Forgassermodeller: 17-19 grader FÖDP <-- for 1,8 uten vacum tilkoblet 1,8 Innsprutning: 5-7 grader FÖDP <-- uten vacum tilkoblet Lurer på hvorfor man ikke skal ta av vacumet på 1,6..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Med tanke på at en 87 mod gl har forgasser så hadde jeg skremmende rett :) Uten vakum tilkoblet gjelder begge ??? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 For å si det slik... Om man stiller inn tenningen på 6 grader uten vakum, vil den bli rundt 18 grader når vakumslanger settes på! Som sagt tidligere, still inn tenningen på 30 grader og 3000 omdr. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Da gjentar jeg - jeg hadde 23 grader fortenning - uten vakum tilkoblet - uten tenningsbank ... På tomgang .. Jeg har 19 graders fortenning på tomgang med vakum. På 3000 omdr har jeg 38 grader fortenning. Dette er med trimkam og Weberforgasser, noe som gir annen vakumkurve enn original motor. Har bremset bilen ved forskjellige tenningstidspunkter og kommet frem til at dette gir mest effekt, altså mest optimal tenning. Siden du unngår tenningsbank har du sikkert en lavkomprimert motor? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Det var en 1,8 liters gasser med meget kvass kam .. ellers org .. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg