Coltern Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jeg trenger en monoblokk som gir ca 1000W RMS i 2ohm. Skal brukes på 2 stk Alpine type R 2004 mod! Hva har dere og annbefale? :) Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jeg trenger en monoblokk som gir ca 1000W RMS i 2ohm. Skal brukes på 2 stk Alpine type R 2004 mod! Hva har dere og annbefale? :) Tja, hva med en rød liten hissigpropp? Earthquake PHD2000W. En av de få rimelige monoblokkene som holder hva den lover effektmessig. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jeg trenger en monoblokk som gir ca 1000W RMS i 2ohm. Skal brukes på 2 stk Alpine type R 2004 mod! Hva har dere og annbefale? :) Hvilken prisklasse snakker vi om her ?? Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Rimelig "rimelig" :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 ca 4-5000k Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Hva med Helix Dark Blue 1000.1 da? :) Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jeg trenger en monoblokk som gir ca 1000W RMS i 2ohm. Skal brukes på 2 stk Alpine type R 2004 mod! Hva har dere og annbefale? :) Gjør som meg. jeg bruker 1 type R 2004 mod som er koblet ned i 2 ohm, og til å drive den bruker jeg en RF 1001bd og på sertifikatet som fulgte med forsterkeren fra fabrikken, så yter den 1164 watt i 2 ohm. Det er en utgått mod, så dem vil jeg tro at du vil få til en grei pris brukt, og jeg kan annbefale den på det høyeste. yodude :mat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Hei! Jeg hadde to Alpine Type-R 12" koblet i sammen til 2ohm (i lukket kasse) som jeg brukte på DLS ULTIMATE A6. Denne forsterkeren har sinnssyk god kontroll og driver de to elementene meget bra. Dog en klasse A-B forsterker som liker mengder med strøm, men til gjengjeld får du bra lydkvalitet. Alpine sine forsterkere er desverre altfor dyre i forhold til hva de gir, ev. burde ett element ha hver sin MRD-1005 forsterker koblet i 2 ohm:p Men jeg anbefaller DLS på det varmeste, om du kanskje ikke er så forbanna kresen kan du også se på REFERENCE- og CLASSIC-serien som også er meget bra. DLS oppgir "ærlige watt", peak eksisterer ikke. Dessuten har de vunnet en rekke priser for bilstereoproduktene dems. www.dls.se Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Takker :), skal kikke litt på forskjellige forsterkere å se hva jeg kommer fram til! Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Lydfabrikken] Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hei!! Alpine annbefale MRD-M605 som en forsterker til denne subben Siter Ingen over, all under Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 ']Hei!! Alpine annbefale MRD-M605 som en forsterker til denne subben Synd den forsterkeren ikke klarer å drive denne bassen ordentlig. Men om man kobler til 2 slike forsterkere så hjelper det nok. Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Lydfabrikken] Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Synd den forsterkeren ikke klarer å drive denne bassen ordentlig. Men om man kobler til 2 slike forsterkere så hjelper det nok. Denne forsterkeren er jo en perfekt match til denne subben, så jeg skjønner ikke helt va du mener ?? Siter Ingen over, all under Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 ']Denne forsterkeren er jo en perfekt match til denne subben' date=' så jeg skjønner ikke helt va du mener ??[/quote'] De perfekte matchene til Alpine stemmer ikke:p Jeg hadde en MRD-M500 til en matchende Type-R bass, 2003/2004-serien. Men det var rett å slett ikke nok power. Koblet denne til en DLS A6 og bassen fikk et helt nytt liv. Uansett er forsterkerene til Alpine overpriset, de spiller meget bra og kontrollert men mangler power. Skulle jeg gått for Alpine forsterker her hadde jeg i så fall valgt en MRD-M1005. Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg