genuine Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 Sakset fra en nyhets-bulletin innen "bransjen" (VERBALT nr.5 mai 2003) som jeg fikk i posten idag og akkurat har lest igjennom... -------------------------- Engen & Harlem har fått i oppdrag å designe nye bilskilt etter at de forrige rett og slett ikke var leselige nok. På de nye bilskiltene, som kom i januar i fjor, var det vanskelig å skille grafisk like tall fra hverandre. Vegdirektoratet fikk på pukkelen for de nye skiltene og lovte mot slutten av fjoråret ny design. Designtabben gjorde at direktoratet fikk en masse klager fra bl.a. politiet og bomstasjoner som tapte penger på uleselige skilt. Iacob Heiberg i Norsk Form mente også de nye bilskiltene var et stort tilbakeskritt. Designbyrået Engen & Harlem har vunnet konkurransen om å designe de nye skiltene og lover å gjøre en bedre jobb enn de forrige som fikk prøve seg. Den gang var det visstnok en skiltprodusent som gjorde jobben, uten tanke for designet. Vi venter i spenning... -------------------------- Får håpe dette blir bra! :) edit: ...for spesiellt interesserte linker jeg opp hjemmesiden til byrået som har oppdraget - tror de er dyktige folk! til Engen&Harlem's hjemmeside Siter EspenOO 1998 Integra Type R x 1998 Integra Type R x 1999 Integra Type R "...a high rpm-lifestyle!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 Originally posted by genuine Sakset fra en nyhets-bulletin innen "bransjen" (VERBALT nr.5 mai 2003) som jeg fikk i posten idag og akkurat har lest igjennom... -------------------------- Engen & Harlem har fått i oppdrag å designe nye bilskilt etter at de forrige rett og slett ikke var leselige nok. På de nye bilskiltene, som kom i januar i fjor, var det vanskelig å skille grafisk like tall fra hverandre. Vegdirektoratet fikk på pukkelen for de nye skiltene og lovte mot slutten av fjoråret ny design. Designtabben gjorde at direktoratet fikk en masse klager fra bl.a. politiet og bomstasjoner som tapte penger på uleselige skilt. Iacob Heiberg i Norsk Form mente også de nye bilskiltene var et stort tilbakeskritt. Designbyrået Engen & Harlem har vunnet konkurransen om å designe de nye skiltene og lover å gjøre en bedre jobb enn de forrige som fikk prøve seg. Den gang var det visstnok en skiltprodusent som gjorde jobben, uten tanke for designet. Vi venter i spenning... -------------------------- Får håpe dette blir bra! :) edit: ...for spesiellt interesserte linker jeg opp hjemmesiden til byrået som har oppdraget - tror de er dyktige folk! til Engen&Harlem's hjemmeside Det er bare morsomt å lese det her.. Hvorfor ikke benytte seg av skilter som allerede er ute i andre land? Foreksempel USA har jo skilter i et fint format.. Størrelsen er perfekt for de fleste biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MJ_Speed Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 Jøss... antydninger til fornuft i byråkrati-Norge.... Men de som allerede har de stygge nye skiltene... kan de få byttet.. får vel det på min er jeg redd :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Jeg fikk akkurat nye "stygge" skilt på min 86 golf fordi de gamle var utslitt. tenkte jeg skulle vente til de helt nye kom.. men så begynte jeg å tenke.. hei. de "stygge skilta er vanskelig for fotobokser og slikt å lese, trur ejg vil ha slike gitt" ejg mener.. OM jeg skulle bli tatt bilde av er det LITT mindre sjangs for at dem kjenner igjen nr Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by HeliosGTI16v Jeg fikk akkurat nye "stygge" skilt på min 86 golf fordi de gamle var utslitt. tenkte jeg skulle vente til de helt nye kom.. men så begynte jeg å tenke.. hei. de "stygge skilta er vanskelig for fotobokser og slikt å lese, trur ejg vil ha slike gitt" ejg mener.. OM jeg skulle bli tatt bilde av er det LITT mindre sjangs for at dem kjenner igjen nr kommer jo an på åssen tall du har på skiltet det Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spenol Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 O gledens dag! Kan ikke vente til de nåværende skiltene forsvinner, de er bare så ufattelig stygge... Oppfølgingsspørsmålet blir jo da: Hvilket land har de peneste skiltene? Stemmer på Sveits, hederlig omtale til forrige generasjon svenske skilter. Bonusglede: Oi, 100 postinger :) Siter A quitter never wins. A winner never quits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by spenol Oppfølgingsspørsmålet blir jo da: Hvilket land har de peneste skiltene? Stemmer på Sveits, hederlig omtale til forrige generasjon svenske skilter. Jepp-o. Disse skiltene er så litte skjemmende som praktisk mulig tror jeg. I tillegg kan de velge bredt eller høyt skilt bak som de vil. Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 ..noe som kombinert med at de tar med seg de gamle skiltene når de kjøper ny bil fører til slike situasjoner som dette, ganske ofte også (golfen i bakgrunnen, hvis du klarer å se forbi de hjulkaplsene som var grunnen til at jeg tok bildet) Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rikky Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Skrekkelige kapsler... Hvorfor ble egentlig de gamle skiltene byttet ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 hm. får vi velge om vi vil ha store eller små skilt når de nye kommer da? btw, når skal de nye skiltene bli tatt i bruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by cax Jepp-o. Disse skiltene er så litte skjemmende som praktisk mulig tror jeg. I tillegg kan de velge bredt eller høyt skilt bak som de vil. jeg fikk ikke lov til å ha slike på min bil jeg. siden jeg hadde sååååå god plass på fangerne..... hva faen har denne bilen da?.. har jo sett titalls biler med skiltplass nokk til å bruke 1m langøe skilt... men jeg fikk jo så klart ike lov selv om jeg ikke har plass på bakfangeren..... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Hvis man registerer bilen nå, får man den nye typen skilter da? Altså den "uleselige" typen med mer firkantede bokstaver enn det gamle med de "lange-i-maska" typen bokstavene 'alla skrik. Jeg vil IKKE ha disse eldste skiltene pga. de er så ufordragelige. Trodde jeg leste et sted at de "nye" skiltene ble tilbaketrukket nettopp fordi det var så vanskelig for fotobokser ol. å lese dem?? Stemmer dette, eller får man dem enda?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 De skal vist være vanskeligere å se ja,både fotobokser og andre div faensmakt utlplassert fra staten. men må ha bra fart da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Ascona Det er bare morsomt å lese det her.. Hvorfor ikke benytte seg av skilter som allerede er ute i andre land? Foreksempel USA har jo skilter i et fint format.. Størrelsen er perfekt for de fleste biler. Er du gal.. Det hadde jo hvert for jævli å ta skilt fra USA, det er jo et sånt fælt land:rolleyes: Jaggu masse rart skattepengene går til.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg