Gå til innhold

Fjerne hodestøtte?

Ranger emnet


eirwave

Anbefalte innlegg

Husker jeg og zuhr her på forumet slet litt med det samma, men fant utav det til slutt..

Om du tar et flatt skrujern og stikker inn i de flate hullene på toppen av setet (på de flate plastikknottene som metallstengene går nedi), så klarer du å skubbe av en metallclips som sperrer..

 

Dette var forøvrig et GL-interiør, så mulig det er annerledes på GTI, men tipper det skal være samma.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg og zuhr her på forumet slet litt med det samma, men fant utav det til slutt..

Om du tar et flatt skrujern og stikker inn i de flate hullene på toppen av setet (på de flate plastikknottene som metallstengene går nedi), så klarer du å skubbe av en metallclips som sperrer..

 

haha, ja. Den var hard :) tok sin tid å finne ut hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Da skal jeg få sett om jeg ikke klarer dette heeh ;)

 

Det er snakk om frontsetene her da! Vet ikke om det er en annen løsning på front å bakseter, men hvis du ikke trengte verktøy så tviler jeg at du har samme festemekanisme som mine stoler!!

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

 

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja. Den var hard :) tok sin tid å finne ut hehehe

Hehe, ja, ble litt irritasjon der ja.

 

@xGrape;

Om det bare var å dra dem rett opp, så var det ikke samma festeanordning, med mindre det fungerer å dra alt man klarer rett opp, noe vi ikke gjorde.

Clipsen satt ganske godt.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg regner ikke med det var samme festeløsning. Var bare litt artig å se en tråd om dette, når jeg femten minutter før hadde vært ute med skrutrekkern selv, for å finne ut at jeg absolutt ikke hadde trengt den, siden de poppa ut nesten bare man så på de:) På tide å ditche nakkestøttene nå som jeg har bestilt meg likedan setetrekk som zuhr fra QXL - bare mine er i rødt og svart, ikke blått og svart. Håper det matcher bilen sånn tålig:)

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nakkestotte.jpg

Her er beskrivelse på montering/demontering av nakkestøtter i hvertfall. For de som har originalseter. På bildet står det at "klemmene" på forsetene skal komme ut "innover", men hos meg kom de alltid mot vinduet (dvs én innover og én utover). Motsatt på førersete og passasjersete. Men det ser du når du prøver. Dårlig forklart:D Kan uansett si meg enig at det var litt pain å få fjerna de foran. Mye pressing og dytting med skrutrekkere.

 

Bilder av setetrekkene kommer seinere!

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, setetrekkene er på plass. Litt pes å få de på, og få de til å sitte sånn at de ikke så FOR universal ut. Men funker. Sorry for fæle mobilbilder. Ordner bedre bilder senere hvis det er interesse.

setetrekk1crap.jpg

setetrekk2crap.jpg

Samme trekk i blått (zuhr sine)

Og i grått (kaliber sine)

Personlig syns jeg det ble VELDIG bra. En billig måte å shine opp interiøret på. Og klart penere enn originalinteriøret mitt (link ). Ga 398 + porto for mine fra QXL. Du kan av og til finne de på netthandelen og.

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår