Gå til innhold

koble sammen forsterkere?

Ranger emnet


xanakor

Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg lurer på om det er mulig å koble sammen en 4-kanals forsterker og en mono-forsterker? hadde planer om å kjøpe 5-kanals, men fant ut at jeg hadde en 4-kanals liggende.

 

så er det mulig? tenker jo da seff på å drive fram og bakhøytallere på 4 kanalsen og sub på mono. alt sammen skal inn i en russebil.

 

håper på raske svar!

 

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no problemo :)

trenger en fordelingsblokk til strømmen, ellers er det god knall :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp :)

y-ledd må du ha.. med mindre ene forsterkeren har pass-through da?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man bruker Y led, og forsterkerene er ganske store, blir ikke kabelen og sikringen (kan jo bytte ja) fra batteriet da evt. kanskje litt liten? (spørs jo selvfølgelig hvor stor kabel han har, og hvor store forsterkerene er).

Er det ikke bedre å trekke to strømledninger fra batteriet, med sikringer på begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Nei, da trenger du ikkje y-ledd.

Da kjøper du ein kort signalledning som du tar ifra rca out på eine forsterkeren og inn på den andre

 

EDIT: har du berre ein signalutgang på spiller og må bruke alle inngangene på 4-kanalsforsterkeren, må du bruke y-ledd

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først og fremst at ikke utgangen på monoforsterkeren er filtrert på noen måte (sjansene er små, men det er jo bedre å finne det ut før man skal sette i gang...). Deretter kan du se om 4-kanaleren har en bryter for å fordele signalet fra to av inngangene (f.eks. høyre og venstre front) til alle fire utgangene. Har den det trenger du ikke y-ledd, da trekker du bare signalkabel fra utgangene på monoforsterkeren til inngangene på 4-kanaleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår