Gå til innhold

Sri eller gt


dj_nirwana

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe en primera sri 2.0 eller gt...

Blir mest sannsynlig p10, men p11 hadde vært nice. Prisklassen 30-75 000. Vet dette skal være gode biler, men hører noen klager på noen ting som f.eks dårlig rustbeskyttelse o.l. på p10, p11 er vel det ikke noe problem..

 

Noen som vet om det er noe å hente på å importere disse bilene? Var heller lite av de på f.eks japanimport

Livet starter ved 160...

 

(Noe som sier at den gamle 240en min aldri var i livet:P)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv... Min mor hadde en 1995 Primera SRi (P10) for noen år siden. Hun kjøpte den i 1997 da bilen hadde gått 77000 km. Aldri noen problemer med den bilen ihvertfall. Hun solgte den for 75000,- i 2003/2004. Da hadde den gått ca. 220000 km. Bortsett fra bytte av reg. kjede på ca. 210000 km så var det ingen ekstra påkostninger. Komplett servicehefte frem til den dagen hun solgte den. Mye kjøreglede og meget god bil! Men hvis ikke jeg husker feil så måtte ny eier (en ung fyr fra Hamardistriktet?) bytte clutch rett etter overtakelse...

 

Jeg kjørte selv mye med den bilen (1999-2000) før jeg kjøpte den første P11 GT'n. Har ikke hatt problemer med rust på noen av de bilene jeg har hatt i hvertfall. Nå skal det sies at den Primera'n jeg har nå kun blir kjørt sommerstid...

 

Uansett hva du velger - lykke til med kjøpet :)

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken..

 

Dem som kjører SRi vil si kjøp det.. og omvendt.. :D Uansett hva du velger får du en sjefs bil, skal du ha p11 er valget greit da får du ikke GT til den prisklassen.

 

Når det gjelder rust, verken p10 eller p11 har mye rust problemer.. begge bilene er galvaniserte og dermed godt beskyttet, ja, p10 har noen godt kjente rust plasser men så fremt bilen er tatt vare på så skal ikke dette være noe problem, tips om du skal se på en, åpne bakdørene og se opp langs sida, der skjørta sitter, somoftest ikke store skader men der kan det være begynt, på min er dette tatt skikkelig det var begynt på ene sida, men ble tatt med en gang. og en plass til, opp langs bensinpåfyllings røret der er det et jævla deksel som kan skape hodepine, dette dekselet samler alt av salt,sand,drit, etc.. rustfelle, men ikkje noe problem ved gjenvlig vask og tectyl behandling,

 

Dette gjalt p10, men p11 er også rust på om den ikkje er blitt tatt vare på. eneste forskjellen er at p11 er en nyere modell dermed mindre år på baken og mindre utsatt for rust. Men tror ikkje den er noe bedre rust beskytta en p10 det er vertfall det eg har skjønt. Men uansett hva du går for, p10, p11 SRi, GT, uansett, det er en utrolig god bil og kjøre! Tror ikke du skal tenke så mye på rust. Vil si det er et minimalt problem.

 

Lykke til.

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken..

 

Når det gjelder rust, verken p10 eller p11 har mye rust problemer.. begge bilene er galvaniserte og dermed godt beskyttet,

 

Tror ikke du skal tenke så mye på rust. Vil si det er et minimalt problem.

 

Nå er ikke jeg noen primera ekspert, men jeg vil våge å påstå at jeg kjenner disse bilene ganske godt. Å påstå at p10 og p11 er galvaniserte medfører vel ikke riktighet. (P12 er vel den første primeraen som er galvanisert.) Det samme gjelder vel uttalelsen om at rust ikke er noe man skal tenke så mye på. Det er kjent at p10 hadde mangelfull rustbeskyttelse og det var vel derfor importøren måtte begyne med ekstra understellsbehandling på p11 når de kom til landet, pga problemene med rust på p10. Primera er biler som vi har og har hatt flere av i familien og ingen av p10 som jeg kjenner til har sluppet unna "rustmonsteret". P11 derimot har sluppet mye billiger unna. Men p11 er jo ikke de helt gamle bilene heller da. Men dersom du finner en velholdt og rustfri primera er det bare å kjøpe. Dette er jo trossalt meget bra biler! Ellers kan jeg nevne at det ligger bruktbilguide for både p10 og p11 på bilnorge.no

Lykke til!

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. P10 er vertfall galvanisert og vil tro p11 er det også! Har selv P10 GT og den ER galvanisert. Tenker sikkert på varm galvanisering du..

 

Men, ja, klart, alle biler ruster, men rust er ikkje en typisk stor sak for primera, har vertfall aldri eg vert borti! Men men...

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noen god grunn til at primera er galvanisert når hverken micra, almera eller maxima fra denne perioden er det. Og personlig har jeg ikke hørt om noen bilprodusentre som bruker noe annet enn varmgalvanisering. Kaldgalvaisering vet jeg riktignok ikke så mye om med unntak av at jeg har sett at de selger det på biltema. Men det er vel bare en måte å avgjøre dette på, nemlig å sende en e-post til importøren.

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde en lite skade på ende siden av bilen, bak med baklykta, var slått inn en bulk og all lakken vekke, den skaden var der i et halvt år.. frem til bilen nå ble lakkert, var ikke antydning til rust engang, nett som om skaden nett var komt. Samme gjelder rusten som av og til sniker seg opp langs innsida av hjulbuen bak, eg fikk jo den tatt skikkelig og når du pusste reint kunne du godt se galvaniseringa og der rusten stoppet

 

Er ingen ekspert på slikt men eg trodde da at det var slik galvanisering ser ut.. slik lysegrått belegg under lakkeringa.. nei, tenker ikkje på grunning.. :P

 

hmm.. Kan det tenkes at det kun var SRi og GT som ble galvanisert da? eller om da var etter 94, for eg er 90% sikker på at min er det. Kan alltid ta feil men.. kan noen finne ut av dette?

 

Uansett så var mitt hele poeng at han ikkje skulle skygge under noen av bilene pga rust.. det er slik som du sier til folk som skal kjøpe gamle Opler etc.. dem ruster, det er et fakta. P10 og P11 har alle vert sitt + og -

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt e-post til importøren for å få dette oppklart. Denne ble sendt på torsdag så jeg regner med å få svar til uken. Det eneste problemet er jo at det etter nyttår ikke er den samme importøren som importerer Nissan ettersom at fabrikken har tatt over importen selv. Ang. det å skygge unna primera pga rust, så var det ikke det jeg mente. Mente bare at man bør være litt ekstra oppmerksom på dette på disse bilene. Accord og Carina/Avensis ruster sikkert like mye de. Men jeg synes jo at det er litt betenkelig at når jeg har sett på primera og audi 80, så har samtlige av primeraene hatt rust mens alle 80`ene jeg vurderte var rustfrie med unntak av en som det var utført dårlig arbeid på etter skade. Hvor tykt var det "grå laget" som du fant når du pusset ned lakken da? Er jo selvfølgelig en mulighet at Primera har et meget tynt lag med galvanisering. Galvanisering fungerer jo slik jeg har forstått det ved at galvansieringen er mindre edelt og at dette da "offrer" seg for metallet. Med andre ord er tykkelsen helt avgjørende for hvor lenge metallet er beskyttet.

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv... Min mor hadde en 1995 Primera SRi (P10) for noen år siden. Hun kjøpte den i 1997 da bilen hadde gått 77000 km. Aldri noen problemer med den bilen ihvertfall. Hun solgte den for 75000,- i 2003/2004. Da hadde den gått ca. 220000 km. Bortsett fra bytte av reg. kjede på ca. 210000 km så var det ingen ekstra påkostninger. Komplett servicehefte frem til den dagen hun solgte den. Mye kjøreglede og meget god bil! Men hvis ikke jeg husker feil så måtte ny eier (en ung fyr fra Hamardistriktet?) bytte clutch rett etter overtakelse...

 

Jeg kjørte selv mye med den bilen (1999-2000) før jeg kjøpte den første P11 GT'n. Har ikke hatt problemer med rust på noen av de bilene jeg har hatt i hvertfall. Nå skal det sies at den Primera'n jeg har nå kun blir kjørt sommerstid...

 

Uansett hva du velger - lykke til med kjøpet :)

 

Hmmm... Var den lyseblå? Og hadde vært skolebil?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. var jo en her som kjøpte en sånn en som måtte bytte clutchen med en gang. samt maaaaaaase annet etter kort stund :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår