Gå til innhold

Sri eller gt


dj_nirwana

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jeg hadde en P10 2.0 SRI som jeg kjøpte i 1998 som da var 2 år gammel og alerede hadde kjørt 100000 km. Bilen gikk fint helt til april 05 da den ble totalvraket med en kilometer på 220000. De tingene jeg måtte koste på bilen på den tiden var ny bensinpumpe, 2 nye støtdempere, vannpumpe, endeledd-stabstag (billig). Bilen var utrolig god, startet bestandig og veldig godå kjøre. Det sisteåret kom det litt rust i ene hjulbuen og ved kanten mellom hjulbuen og kanalen, noe som er ganske vanlig på disse bilene etter noen år. Men det kommer selvsagt ann på hvor ofte den har blitt tektyl behandlet. Meg bekjent er ikke disse bilene galvanisert. Jeg tok behandling på min i 98 og i o2, og fikk skryt i 98 for de fleste venter lenger med første gangen og da har understellet alt begynt å bli brunt og rust kan fort komme. Et annet sted rust kan forekomme er ender baklysene, i skjøtene mellom bakskjermer og bakplate. Fikk 65000 på forsikringen pga at bilen var i bra stand. Min erfaring er at disse motorene er veldig gode/slitesterke og kilometeren ikke teller så mye så snnt man tar vare på bilen og bytter olje og filter et par ganger i året. Jeg gjorde dette fast høst og vår, både olje og filter, da jeg syntes dette var en billig måte å vedlikeholde motoren på. Kjøpte bestandig skikkelig olje, litt mere tyntflytende på vinteren enn på sommeren. Og jeg var også nøye med å bruke motorvarmen når jeg hadde mulighet til det.

 

Alt i alt er dette en bil jeg vil anbefale ut i fra min erfaring, men det er klart det finnes sikkert biler som har mere problemer enn det jeg hadde også....Men som på alle andre bruktbiler er det viktig å sjekke den skikkelig, gjernemed en NAF test da dette kan være en billig forsikring. Pga driftsikkerheten jeg hadde valgte jeg å kjøpe meg ny Primera når jeg måtte kjøpte bil igjen, noe jeg ikke angrer på. Skulle det være noe du lurer på ang disse bilene skal jeg svare så godt jeg kan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår