fribbern Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Hvis jeg har 4 høytalere men kunn to høytaler utganger, kan jeg gjøre det slik da: Går + fra forsterker og så til ene høytaleren, derfra til + på neste høytaler, så - på den høytaleren tilbake til - på den første, så minus på forsterker. Eller vil det da bli forandringer i ohm? Hvis noen kjønte hva jeg mente Takker for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Går nok bra det. Blir en halvering av ohm, så hvis det er 4 ohms ellementer så blir det 2 ohm. Siter I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke -03 Mazda 6 x93 Mazda 323 GT-R x91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 ok, Hvordan unngår jeg den halveringen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Da må du seriekoble. Men da får du 8 ohms last. http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=39&ids=artID Siter I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke -03 Mazda 6 x93 Mazda 323 GT-R x91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 jeg skal ikke øke og ikke minke, er dett mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Med 2 høytalertilkoblinger så må du opp eller ned i last. Thats the way it is :) Siter I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke -03 Mazda 6 x93 Mazda 323 GT-R x91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Så lenge forsterkeren ikke går i protect med en gang, er det fullt mulig å brokoble på en lavere last enn oppgitt minimum. Man må bare huske på å ikke spille alt for høyt alt for lenge... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Vel man bør vel legge forholdene til rette hvis man skal laste lavere enn forsterkern klarer på papiret. Skikkelig strøm er viktivikti. Greit ting fungerer bra første uka, men over tid så vil det ta på. Har selv opplevd at forsterkern har kutta etter lengre tid med lav last Siter I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke -03 Mazda 6 x93 Mazda 323 GT-R x91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg