Gå til innhold

Norges skitne rettssystem!

Ranger emnet


MachOne

Anbefalte innlegg

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MachOne: jeg ønsker deg lykke til:) håper det ordner seg slik det skal være

 

 

Tusen takk!

 

Error: Standar politiet å regne ut svaret før de har sett hele regne stykket.

Broren min slapp uaktsomkjøring, brudd på vikeplikt pga han ene polti mannen innrømte at han var litt "frekk i kjeften" når han kom til ulykkes-stedet.. Broren min var 18 og kjørte en Volvo 240.

 

Gutt

+

18 år

+

Første-bil

=

Vi tar`n!

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for ingenting jeg uttaler meg slik jeg gjør mot Politiet i postene mine. Er forøvrig veldig leit å se at folk som svever rundt på en rosa sky av uvitenhet uttaler seg om noe de tydeligvis ikke har det fjerneste begrep om. Jeg er bare så evig takknemmelig for at problemet ikke er større her i min hjemby, Tromsø, men det er rett som det er jeg hører slike historier om "foul play" fra Politiets side. MachOne, gi dem helvete; du har min største velsignelse og medfølelse i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for ingenting jeg uttaler meg slik jeg gjør mot Politiet i postene mine. Er forøvrig veldig leit å se at folk som svever rundt på en rosa sky av uvitenhet uttaler seg om noe de tydeligvis ikke har det fjerneste begrep om. Jeg er bare så evig takknemmelig for at problemet ikke er større her i min hjemby, Tromsø, men det er rett som det er jeg hører slike historier om "foul play" fra Politiets side. MachOne, gi dem helvete; du har min største velsignelse og medfølelse i denne saken.

 

 

Mange takk!

Helvette begynner for poltiet i morgen!

Politi etterforskeren har brutt:

 

Straffeloven, 33te Kapitel. Forseelser i den offentlige Tjeneste

§ 324. Undlader en offentlig Tjenestemand forsætlig at udføre nogen Tjenestepligt, eller overtræder han paa anden Maade forsætlig sine Tjenestepligter, eller viser han, trods Advarsel, Forsømmelighed eller Skjødesløshed ved Udførelse af disse, straffes han med Bøder eller Tjenestens Tab.

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at politet skal følge lovene. Men for dei, som for oss er det noen lover som er heilt på trynet, og som ofte blir brutt. Men brudd på taushetsplikten og dokumentforfalsk/løgn i forbinnelse med ditt samtykke er absolutt ikkje ein av dei som dei bør sjå lett på.

 

Men så er det du som er andre part i saken da, som også har brutt noen lover her. Annpass farten etter forholda og fartsgrensa.

Om du kjører for fort er det en lov dei fleste ser lett på, men viss du har drevet idiotkjøring, og/eller uforsvarlig fort i forhold til dine kjøreferdigheter og forholda er det samsvar med ei bot for det, noe det tyder på at du er ung og har lite kjøreerfaring.

 

Før du påpeiker at eg er prektig osv vil eg sei at eg har minst 10 år med idiotkjøring bak meg, og har flaks at eg er like heil, men eg ser i dag at eg hade lite forstand, lite kjøreerfaring/kunnskap og masse flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har dessverre fælt lite å stille opp med når du har taka en bil..

 

Så sant, så sant...

Nærmest uansett hva man gjør i trafikken kan politiet ta førerkortet på veitrafikkloven §3, eller bare gi bøter som her.

 

Greit å vite sine rettigheter, men ofte er det en fordel å ha litt peiling på andres rettigheter òg. Jeg tror jeg har sånn noenlunde peiling på hva jeg kunne gjort dersom jeg var politi, og jeg tror det holder meg "på jorden" enkelte ganger.

 

MachOne:

Jeg håper virkelig du lar advokaten ta saken og ikke leker jurist selv. Å hente frem en paragraf fra lovdata kan selv en tiåring greie i dag. No offence, men i en rettssak med dommer og en politiadvokat har man ikke store muligheter på egenhånd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntest er verst i denne saken brudd på taushetsplikten.

 

Er mange eksempler på offentlig tjenestemenn som ikke har peiling på hva dette innebærer..

 

Har hørt historier om fengselsbetjenter som ser en tidligere innsatt på gaten og går bort og spøt hvordan det går.. Et stort brudd på taushetsplikten!

 

Så for all del.. om Politiet har gjort feil og advokaten din mener du har en god sak så ville jeg gjort noe med det.. men om dette er noe som kommer til å koste mye mere enn det smaker så må du nesten svelge en kamel og gjøre som resten av den norske befolkning når det kommer til Politi og forsikringsselkap..

 

Har vert der selv.. kom ingen vei..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilpasset nok ikke farten nok i følge forholdene.

Men politiet mener det var bar/tørr vei, å da må jeg da få kjøre i fartsgrensa, ellers må de jo skrive at det var glatt/dårlig føre! Og enkelte feil i saken er jo bare tåpelig da det var polti til stede..

 

Advokaten min mener jeg har en god sak mot de, å vi skal prøve å gå veien med å holde det uten for retten, men om det ikke blir justeringer på bota og unnskyldninger (Skriftlig) så blir det rettsak.. Lar meg ikke bli overkjørt så enkelt..

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk 6000 i bot for å ha taka bilen din. Du skriver lite om hva som skjedde, men jeg synes ikke det er så ille. Sammenliknet med en liten fartsovertredelse som fort blir 6 lapper skjønner jeg ikke at du er så forbanna.

At politiet har gjort noen saksbehandlingsfeil får så være. Det kan du godt forfølge hvis du orker. De skal ikke gjøre feil uten å få høre det. Men jeg skjønner som sagt ikke helt hva du føler er så urettferdig? Kan du forklare nærmere?

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du får en bot på 6000,beholder førerkortetog slipper rettsforfølgelse,skal du være jævlig glad til.

Spesiellt når du sier at du ikke avpasset farten tilstrekkelig.

Du har tross alt takka en bil her.

 

Skjønner poenget mitt?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår