MrControl Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Jeg sliter med at coilen av og til bare rett og slett kutter og gi gnist til fordelern.. Hvis bilen har stått litt så er den alltid fin, men ofte etter en tur på 30 min +\-(kan av og til være 5 min og av og til 2-3 timer) så slutter coilen og gi gnist.. noen som har peiling hva det kan være? Til nå har jeg sjekket fordelern, byttet pluggleding fra coil til fordelern.. byttet coilen, og tenningsmodulen.. Noen som har peiling hva det kan være ? kan hjernen lage slike problemer? Alle svar mottas. bilen er forøvrig en 88 mod 505 2.2 liter ti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Høres ut som en defekt posisjon/hastighetsgiver, blir brudd når det blir varmt. Hjernen kan jom lage slike problemer, men tviler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 hmm okey.. hvor ligger den henne? kan vel og nevnes at hastigheten som vises i speedometeret er 20km/t over det jeg kjører.. kan vel ha sammenheng ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Nei, ikke sammenheng mener jeg, er hastigheten på motoren det er snakk om, det sitter en induktiv giver(regner jeg med) mot f.eks svinghjul og leser hastighet og posisjon på motoren så den vet når den skal gi gnist og sprut. Kan være i fordeleren og eller på reimhjul foran og på kamaksel, i fordeleren kan det også være brukt en Hall-giver(uttales på engelsk hååll). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 mhm okey.. setter pris på hjelp.. får prøve det.. om du/dere kommer med flere forslag så prøver m an det og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 hmm.. byttet nettopp rotoren, men klarer ikke og se denne giveren du snakker om ? du har ikke noe bilde eller noe bedre forklaring på hvordan jeg kan finne den ? nå får jeg ikke start på bilen i det hele tatt:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg