Gå til innhold

Kjappe småbiler?

Ranger emnet


KinG^KaoZ

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har prøvekjørt et par biler en kompis av meg hadde/har av typen Toyota Corolla GT Twin Cam (Tror jeg fikk meg hele navnet der eller?)

 

Den første han kjøpte var en 86 tror jeg (Gamle karosseriet) og dette var en veldig morsom bil å kjøre med en enorm respons og innsatsvilje. Den andre bilen han kjøpte var en 87 eller 88 GT Twin Cam (Karosseriet etter, det avrunda) og selv om den bilen var raskere på papiret virket den sløvere og mindre morsom å kjøre. Mye kjøreglede som forsvant da.

 

Ellers er det jo dette med at småbiler gjerne har FWD, noe som er litt på trynet ettersom resten er så bra, men den diskusjonen er i gang i en annen tråd...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvekjørt et par biler en kompis av meg hadde/har av typen Toyota Corolla GT Twin Cam (Tror jeg fikk meg hele navnet der eller?)

 

Den første han kjøpte var en 86 tror jeg (Gamle karosseriet) og dette var en veldig morsom bil å kjøre med en enorm respons og innsatsvilje. Den andre bilen han kjøpte var en 87 eller 88 GT Twin Cam (Karosseriet etter, det avrunda) og selv om den bilen var raskere på papiret virket den sløvere og mindre morsom å kjøre. Mye kjøreglede som forsvant da.

 

Ellers er det jo dette med at småbiler gjerne har FWD, noe som er litt på trynet ettersom resten er så bra, men den diskusjonen er i gang i en annen tråd...

 

 

Er litt uenig med Deg her.... nå er det sikkert 10-11år siden kjørte litt twin cam 16v, men denne bilen var sant som sies moro, da på grunn av at den var sykt turtallsvillig. MEN, den var også sykt turtallsavhengig!! Fantes jo ikke bunndrag i motoren, så satt jo å gira hele tiden for ikke miste fart i vanlig hastighet. Husker jeg ikke helt feil, så skjedde det ingen ting før 5500 o/min. Dette blir jeg ihvertfall fryktelig lei av.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt uenig med Deg her.... nå er det sikkert 10-11år siden kjørte litt twin cam 16v, men denne bilen var sant som sies moro, da på grunn av at den var sykt turtallsvillig. MEN, den var også sykt turtallsavhengig!! Fantes jo ikke bunndrag i motoren, så satt jo å gira hele tiden for ikke miste fart i vanlig hastighet. Husker jeg ikke helt feil, så skjedde det ingen ting før 5500 o/min. Dette blir jeg ihvertfall fryktelig lei av.

 

Det kan nok stemme bra ja, men jeg liksom ikke kjørt noe særlig med små motorer som ikke er avhengig av turtall før det skjer noe da. Jeg har helt sikkert kjempefeil angående det og, men det er nå mitt inntrykk. Man kan ikke forvente at en 1.6 drar som et troll fra tomgang heller.

Men så er da dette som er sjarmen med disse motortypene. Det skal liksom ikke skje stort før du er på turtall, det gir et inntrykk av at den er kjappere enn den faktisk er.

 

Største poenget for Toyota er jo kvalitet og tilgang på deler til en noenlunde fornuftig penge.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Honda Prelude Gen. 3 88-91

 

Finner du et bra eksemplar uten rust og som ikke er horkjørt av en rekke ungdommer så har du bra bil. Disse får du med 4 hjul styring og den sprekeste motoren lik som i min bil er på 150 hester. Bilen veier 1150 kg ca og klarer 0-100 på 8 blank. Men om du skal ha med deg folk på tur kan du se etter noe annet. Selv om det er en 4-seter kan den strengt tatt regnes som en 2 seter. Baksetet er ubrukelig for normalt store folk.

 

Morsom bil med et veigrep som kan "skræm mainnskiten ut av dæ"

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Prelude Gen. 3 88-91

 

Finner du et bra eksemplar uten rust og som ikke er horkjørt av en rekke ungdommer så har du bra bil. Disse får du med 4 hjul styring og den sprekeste motoren lik som i min bil er på 150 hester. Bilen veier 1150 kg ca og klarer 0-100 på 8 blank. Men om du skal ha med deg folk på tur kan du se etter noe annet. Selv om det er en 4-seter kan den strengt tatt regnes som en 2 seter. Baksetet er ubrukelig for normalt store folk.

 

Morsom bil med et veigrep som kan "skræm mainnskiten ut av dæ"

 

Er vel 1075kg uten 4ws :)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 1075kg uten 4ws :)

Strengt tatt ikke siden 4ws systemet veier sånn ca 20 og noe kilo, ikke stort mer enn det etter hva jeg har lest av diverse på nett hvor folk faktisk har veid delene....

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår