Kristiansen Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Hei, Har handlet en 1989 Golf II 1.8. Med diverse rust og mangler, som skal fikses opp. Har begynt og demontere litt, og handle litt småsaker... MEN, hvordan får jeg av fangerne ? Begynner foran, har funnet 4 store bolter under bilen som ser ut som holder fangern på plass, men disse holder vel også fremre motortravers oppe (?) Pluss at når jeg skrur på de, går mutter rundt på andre siden og der kommer jeg ikke til med fastnøkkel (?) Noen lettere måte og få denne fangern av ? Også bak da, har funnet festeboltene, samme som holder hengerfestet. Her går også mutterne "inne i" rammevangen rundt, gjør jeg da a ? Hvis det er noen lettere måte å demontere dette på hadde jeg vært veldig hæppi :) Ellers må jeg si Golf virker som en grei bil, billig og handle styling ting og deler til har jeg funnet ut. Dette er min første golf, aldri hatt dette før :) Siter MHV Stig Are Kristiansen <a href="http://www.ford-granada.tk">www.Ford-Granada.tk</a> <a href"http://www.hortenstreetracers.no">www.HortenStreetRacers.no</a> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 legg deg under bilen se der du kan ta av hele frontplata: der er det 2 stk 17 mm skruer du skrur ut på hver side så naper du bare ut fangeren Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 legg deg under bilen se der du kan ta av hele frontplata: der er det 2 stk 17 mm skruer du skrur ut på hver side så naper du bare ut fangeren trenger ikke ta av frontplata heller. bare og bruke forlenger kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 fangerne har vell bolter på andre sia.. men de er vell sveis fast i fangerne? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 litt skriveleifs men trur han skjønte hva jeg mente:P Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 fangerne har vell bolter på andre sia.. men de er vell sveis fast i fangerne? fangeren er festet i 2(4bolter)husker ikke helt,lenge siden jeg har skrudd 2'er nå. og på selve fangeren som sitter på baksiden av plastfangeren sitter det noen små muttere. de er ikke nødvendige og sku ut. er ikke no vanskligere og legge seg under fronten av bilen med en skralle med 17nøkkel på og skru opp dem som du ser der:) edit:så hva du tenkt på nå tror jeg:P ja,det sitter noen på selve stakan som går i hullet der som er sveist fast:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 litt skriveleifs men trur han skjønte hva jeg mente:P ;) blei litt blablabla dette knock min skyld:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 ja, men jeg tenkte på, må ikke bynne med fast nøkkel på andre sia!:P er bare og skru i veg... det er 2 skruer på kvar side.. 4 tilsammens! :) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 hva du enn gjør, ikke skru av de i midten av de 2 17mm skruene.. da kommer du til å kjenne at du gjorde en feil! siden det er de som holder freme travers oppe.. kan være vond å få i huet tror jeg. ettersom store deler av motorens tyngde viler på denne Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansen Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Aha, jeg skjønner hva jeg skal skru ut :) Men, jeg har løsnet den ene bolten foran, og da løsnet også muttern i andre enden av bolten, inne i rammevangen... Ser ikke helt for meg at jeg kommer til inni der med fastnøkkel... Men jeg får jo bare prøve da :) Takk for alle tips.... Siter MHV Stig Are Kristiansen <a href="http://www.ford-granada.tk">www.Ford-Granada.tk</a> <a href"http://www.hortenstreetracers.no">www.HortenStreetRacers.no</a> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 hvis den bolten som ligger inne i rammevangen løsnet fra sveisen har du et problem ja :) det er skikkelig mye arbeid.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 hmm..hvis du peller ut blinklys kommer du kanskje til slik at du kan få holdt igjen på mutterene inni der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Kjøp haynes bok! :) Den har vært til mye hjelp hos meg hvertfall! Når jeg tok av fangerne mine var det 4 skruer foran, jeg skrudde ut alle fire og nappet ut fanger'n, var ikke værre enn det! :) Sto noe i haynes boka (etter det jeg mener å huske) at du måtte støtte opp motoren eller no i den duren...... Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Skru ut blinklyset i fangeren, bruk en 17mm fastnøkkel og lirk den inn og finn igjen mutteren, der etter hold den fast og skru i vei, greit og ha med seg noen med små hender til dette oppdraget;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansen Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Okei, takk for tipset igjen :) Skal prøve på dette imorra, sent ferdig på jobb idag, så blir verkstedet imorra... Kommer sikkert til å støte på noen flere problemer etterhvert, så kjekt med dette forumet med Golf kyndige folk :) Og rask respons, tusen takk! Siter MHV Stig Are Kristiansen <a href="http://www.ford-granada.tk">www.Ford-Granada.tk</a> <a href"http://www.hortenstreetracers.no">www.HortenStreetRacers.no</a> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg