Gå til innhold

S/V 40 med 1.6 liters motor, under motorisert?

Ranger emnet


Stig-Arne

Anbefalte innlegg

Sitter å blar rundt på biler.

er på volvo sin egen bruktbildatabase, og her oppdager jeg sinnsykt mange Volvo s/v 40`er med masser av utstyr, men med 1.6 liters motor.

Disse har gådd rundt 50-100 000 km og er knappe 2 år gammel.

Hvorfor? Er 1.6 literen alt for liten til en slik bil?

 

Og er det noen som vet hvordan 1.9 TDI motoren er i V 40`en ? den har vel 115 hk etter som jeg kan se.

Hvordan passer den i en slik bil?

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, har ingen planer om å kjøpe en bil med 1.6 liters motoren.

Bare så inderlig synd at de selges med mye utstyr, mens 1.8 og 2 literen selges med heller lite utstyr.

TDI motoren er jo utrolig vanskelig å oppspore, iallefall med litt utstyr.. går jo som varmt hvetebrød de bilene.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2001 Volvo V40 med 1.9 D motoren på 115 hk og 256 nm. Veldig god og sterk motor. Gjerrig er den også, går på 0,5 - 0,54 i snitt. Drar godt den motoren der synes jeg. Vår har nå gått 160 000 km, og har hatt veldig lite problemer med den, det eneste er at dynamoen ble byttet på 150 000 km.

 

Har prøvd den 1.6 literen i en 2003 V40 en gang, og det er vel det slappeste av alt jeg har kjørt. Skulle vist være 109 hk i den, men hvor de hadde gjemt seg lurer jeg veldig på. Men dreiemomentet er vel veldig lavt i denne, tror det var 145nm, så gjør vel endel det. Til og med mamma klaget lenge over hvor dau den motoren var når hun hadde prøvekjørte den. Grunnen til at denne har endel utstyr er kanskje at denne fantes i en eller anne business versjon til 249 000,- eller noe sånt.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører sjøl tdi utgava me 115hk. utruli god motor, bruker lite drivstoff å har masse av power. lettere å finne diesel utgave i tyskland feks. der går desse som utleige/leasing biler. Importerte minderifra...:)

1.6 e litt i det minste laget. 1.8 e grei.

Kjør Hardt, Kjør Stillt, Kjør VOLVO Med Diesel:)

 

 

 

Volvo V40 1,9 TDI 2002 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prøvekjørte en V40 1.8 på lørdag. Var en sportsutgave med ca alt av utstyr som var mulig å få tak i til den bilen.

Syns 122 hk ble akkurat i minste laget, men er en motor jeg vurderer om jeg ikke klarer å finne en TDI som jeg vill ha.

 

Men hvordan er motorstøyen fra TDI motoren? Er det mye kakling som det er ifra 2.5 literen som er levert fra Wolksvagen ?

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye stillere enn Volkswagen sine TDI motorer ja. Legger ikke merke til noe diesel bråk når du ligger å kjører, men hører den jo litt under akselerasjon da. På tomgang synes jeg den er overraskende stille. Går mye roligere og mer behagelig en TDI motorene til VW.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde en volvo v40 1,9tdi 1999mod med 95 hk. Gikk som en kule, 0-100 på 10 sek, og det er ikke gale på en disel bil. Hehe...

Kan anbefale deg en sånn, hadde ikke noen problemer med den.

Men vil du ha mer futt kan jeg anbefale deg en t4. Det har jeg nå, og er kjempe fornøyd:)

 

Christine.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår