Gå til innhold

Hodepine og lydnivå på bilstereoen eller hjemmeanlegget

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne passer helt her, men vi får jo bare prøve :)

Jeg har ofte fått følgende kommentar:

"Ouf, ikke spill så høyt jeg har hodepine."

Det kan komme fra dama, kamerater osv, det har ingenting med dårlig lyd å gjøre heller, for når de ikke har hodepine så er det bare å spille i vei...

MEN når jeg har hodepine så spiller jeg mer enn gjerne høy musikk og dette gjør ikke hodepinen min værre, det går gjerne andre veien..

Er det sånn for noen av dere også?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... De gangene huet banker er det somregel en konsekvens av for mye alkohylere dagen/natta/morran før jeg våkner.

Om en da har en snøscooter, båt el.l i nærheten som en kan raskjøre med så blir hodet tipp topp og formen upåklagelig. Nå kommer det jo ikke akkurat musikk ut fra disse sakene, men et skikkelig motorvræl er nå musikk i mine ører, hehe :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne spille høy musikk med hodepine, men jeg må byne med å "føle" volumet forsiktig, og når jeg merker at det er rett musikk for formen, så kan jeg godt spille "morderisk" høyt.

Men når andre en meg er her med hodepine, og jeg setter i cd og justerer volum, så klart det lett blir feil for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hører akk d samme av dama... hu er likksom ikke så gla i massiv bass uansett men.. hehe.. ( enda mer morro for meg å virkelig fyre opp) hehe

etter egen mening så er høy lyd ikke no prob når hodepinen river i hodet. men me kvalme derimot.. så gjør d ikke godt..

har også blitt litt små kvalm av høy lyd.. kun db test tone..

Oldsmobile cutlass

volvo 850 2,5

Opel combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg FÅR stort sett vondt i hodet når jeg spiller høyt lenge... :)

Eksosen bråker en del, så når jeg ligger i (1)80-(1)90 og spiller moderat høy musikk blir det litt mye lyder og det flyter litt sammen. Litt irriterende i grunn...

Skrur jeg enda høyere opp, forsvinner eksos-lyden, men så kommer hodepinen isteden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider