Gå til innhold

torbo manfold vectra a

Ranger emnet


hansenracing

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Har også tenkt på turbo til min vectra a med c20ne motor... er jo sinnsykt dyrt men :op Men hvordan er d å få dette godkjent, er vel ikke bare bare å sette i en turbo og tut og kjør...? synes jeg husker å ha lest at du kan få d godkjent hvis effekten ikke blir økt med mer enn 15% av orginaleffekt (noen andre som har hørt?). så hvis bilen min da har 115hk, så får jeg 132hk, Jippi :op

 

Og til slutt, hvor mange hest kan jeg få i bilen hvis den hadde fått seg en turbo?

 

Mvh Johnsen

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt på turbo til min vectra a med c20ne motor... er jo sinnsykt dyrt men :op Men hvordan er d å få dette godkjent, er vel ikke bare bare å sette i en turbo og tut og kjør...? synes jeg husker å ha lest at du kan få d godkjent hvis effekten ikke blir økt med mer enn 15% av orginaleffekt (noen andre som har hørt?). så hvis bilen min da har 115hk, så får jeg 132hk, Jippi :op

 

Og til slutt, hvor mange hest kan jeg få i bilen hvis den hadde fått seg en turbo?

 

Mvh Johnsen

 

Er nok litt mere som må gjøres ja, du må blandt annet skaffe større dyser som nevnt her lenger opp. Du må også stille inn riktig bensinmengde, lage oljerefil, sørge for nok kjøling, riktig oljetrykk så ikke stempler osv ryker. Er litt mere arbeid enn og bare montere turbo og kjøre. 15% Regelen gjelder i all forstand at den ikke trengs og omregistreres med høyere antall hk med hensyn til forsikring, du skal slippe og betale mere i toll på bilen ettersom du kun øker med 15% (om bilen er registrert her i Norge for mindre enn ti år siden, eldre så er det gratis.) Dessuten har det også med og gjøre at du skal slippe og bytte råder, stempel osv osv uten at de vil ta skade av effektøkningen. Og til slutt har det også med at du skal slippe og oppgradere bremser. Med andre ord: Det er trygt og trimme bilen 15% uten bekymring for bremser, motordeler osv. C20ne, vil da tippe at du får rundt en 140-150 hk på normalt og trygt ladetrykk, øker du det vil du kjøre litt kanten til at div deler i motoren ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår