Gå til innhold

Anbefaling til sug med kasse i bil med ræva strøm..

Ranger emnet

turbo666

Anbefalte innlegg

Bilen det er snakk om er dama sin suzuki swift. hu hde før den standard pakke fra explod med 12" sub forsterkeren er en explode XM-D500X 1100w max 550 rms(?) og sub var ca det sammme. lys og alt blinka som faen og bilen var meget villig til å stoppe i lyskryss/køkjøring..

mitt oppdrag er å ordne noe som gir litt trøkk men som bilen takler:) det jeg har sett på erCaliber BC 110 NB

vil dette duge for ei som ikke vet hva hifi er? og det noe som går fort i stykker?

andre forslag med sub ferdig i kasse til ca 1000 kr?

dette trenger ikke akkurat å knuse vinduer, men det må være litt kvalitet så det ikke går i stykker med en gang

takker masse for hjelp da det gjør livet mye lettere:D

samme forsterker skal brukes videre.. strømkabler som er lagt opp er 16mm2

dynamo i bilen er på 45amp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig, men dama vil helst ikke ha noe roting i motorrommet så det blir ikke aktuelt på en stund... (kanskje jeg får overtalt ho en vakker dag:) )

hu vil bare ha noe som dunker og gjerne bråker baki.

det eneste jeg er bekymret for er å kjøpe noe som går i stykker fort:)

samma faen hvordan det høres ut egentlig..

det blir kanskje ikke kult å sitte på med hu, men det blir bedre enn den sprengte bassen ho har nå, og så lenge ho er fornøyd så kan vi(jeg) leve lykkelige ever after:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøm er like viktig for et annlegg som sola er for livet på jorden, hmm...

45A (650W) er rett og slett ikke nok til å drive ett middels annlegg i tillegg til selve bilen. jeg tviler faktisk på at det i det heletatt er nok til å drive det som er orginalt på bilen hvis det er varmeseter, varmetråder og vifter osv som blir skrudd på samtidig nå på vinterstid. og å belaste noe mer da vil rett og slett ikke fungere, uansett hvordan utstyr det er snakk om. er det ikke strøm, så er det ikke strøm, desverre.

men om hun ikke vil, så er det lite å gjøre med den saken. men da må hun også leve med et svakt annlegg. og om hun greide å sprenge en sub med en 250W+ forsterker er det ganske tydlig at hun ikke bare er ute etter litt ekstra bass så vidt jeg kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hu hadde nok ikke merket det nei, men hadde noe gått galt hadde jeg fått problemer med faren hennes;)

Jeg gikk for den caliber kassa.. hu ble dritfornøyd med rødt neonlys til den røde bilen:) og den lager nok bass for ho i den lille bilen.

fikk et merkelig problem da.. når bilen står på tomgang virker alt som det skal, men når en kjører hakker lyden sånn ca som en ødelagt CD plate.. det gjelder også når en hører på radio :eek:

Har sjekket for løse tilboblinger etc.. bilen burde da produsere mer strøm når en får opp turtallet? skjønner ikkenoe jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider