Gå til innhold

BMW 7-serie 1995-1997.

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

Har falt over ett par pene 7-serie nå i det siste, og når prisen kryper ned til under 150.000,- så begynner jeg og spekulere litt:)

 

Noen som ha erfaringer med denne årgangen?

Det vil i så fall dreie seg om 728 eller 730 fra nevnte årstall.

 

Negativt om disse biler? Kvalitet teknisk og motor (den jeg har sett har gått 200.000 km)?

Noe spessielle ting jeg bør vite?

 

Hvordan er kjøreegenskaper, sommer som vinter?

 

Takker for all respons:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en ting er sikkert.. 22" blir for stort på en e38 7 serie.. :P

728'n blir vel fort litt for slapp, mens 730 har akkurat nok..? bare mine tanker.. :P

 

Hehe, like greit har ikke råd til så svær dimm.. Blir i så fall 18" tenker jeg, men har ikke tenkt og kjøpe bil riktig enda.

 

728, 193 hk og 0-100km/t på ca 8,3 sek. holder for meg:) Syns det er riktig imponernede akselerasjon på den jeg, i forhold til hk og vekt.

 

Men har min tvil om den stemmer, gjør det? Leste det på specs på zett.no:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er übernice biler, og jeg kunne selv tenkt meg en slik, helst en diesel, men 725tds blir litt smått i en slik trur jeg. 728'en er vel også litt liten? Men, er en veldig bra motor med ganske greit dreiemoment. 730'en, hvordan er denne motoren?

 

Min skulle vært sort, senket, 20" felger, eksos med oval utblås på begge sider bak, tonede ruter, crystal clear lykter og lyst skinn innvendig. Kanskje det kommer en etter at jeg har betalt ned lånet på cab'n? :)

 

Hvor langt 'tåler' en 728, 725tds og 730 å gå iforhold til hverandre? Er greit å ha en slik bil som man ikke trenger være redd for km på. Og hvordan er slitedelene i pris til 6'erne iforhold til 8'erne?

 

Bilder av noen E38'er fra statene:

blkm71.jpg

blkm72.jpg

 

b12_d_4.jpg

b12_d_6.jpg

b12_d_7.jpg

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med alpina felgene er noenlunde sånn jeg vil ha min, men måååå ha cream skinnseter, og dasj.. Ligger en på autodb.no med det deiligste interiøret jeg noengang har sett.. Der hadde jeg trivs jævli godt:) http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=993647

 

Hadde jeg hatt peng nå hadde jeg kjøpt den, og invistert i nye felger så hadde cruiseren vært i boks;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med alpina felgene er noenlunde sånn jeg vil ha min, men måååå ha cream skinnseter, og dasj.. Ligger en på autodb.no med det deiligste interiøret jeg noengang har sett.. Der hadde jeg trivs jævli godt:) http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=993647

 

Hadde jeg hatt peng nå hadde jeg kjøpt den, og invistert i nye felger så hadde cruiseren vært i boks;)

 

Jørn Dyre Nilsen ja :)

 

Han jeg kjøpte cab'n min av.. Kanskje man skulle ringe han å kjøpe denne også? :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sinnsykt fine biler! må vell ha en sånn som "voksenbil" når jeg vokser opp :crazysant

 

Noen som vet hvor man får kjøpt de "blanke" baklysene og de frontlyktene som er på den første bmw'en Jonte limte inn?

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner noe missvisende informasjon om forbruk og 0-100 hk rundt om på nett nå:(

 

Noen som kan hjelpe meg med hva som er korrekt? Da, 728 manuel og aut. og 730 manuel og aut. som er interesangt:)

 

Kommer alle 730 med V8? 728 har V6 ikke sant?

 

 

trodde alle hadde automat jeg.

men 728 er iallefall ikke V6, men rekke 6'er..

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal være levert med manuelt gir også, fem- eller seks-trinns, avhengig av modell. I hvert fall i Tyskland.

 

ja det stemmer det, jeg som hadde feil, fant mange i tyskland..

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår