Gå til innhold

BMW 7-serie 1995-1997.

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser etter ny bil selv og E38 er favoritten...designet er helt utrolig!

 

ser meg om etter en 730ia, mest fordi den har lyden jeg ønsker... en godt holdt V8 med km på seg tåler det, med riktig behandling... men er tørste biler!

 

 

for å rette 0-100, så har 728ia 9,6sek med aut..oppgitt.. reel tid vet jeg ikke..

 

730 har jeg i tankene som en mer "seig" bil.. antagelig tregere.. men V8 er cruise bil, i likthet med 7er.. god blanding.. 7er med V8:P kjøre pent og bromme rundt! deilig bil!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan er disse bilene på veien egentlig? Fin cruiser selvfølgelig, men jeg som bor på vestlandet har veldig mangen krappe smale svinger hvor jeg bor. Hvordan er den på veien? veigrep?

 

Noen som har noe specs om 730iA, og litt info om drivstoff forbruk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun kjørt org. 728ia, men den er god å kjøre.. hjelper nok å få senket den litt og litt stivere for bedre egenskaper, men absolutt en god bil!

 

Forbruk er et spørsmål man ikke vil ha svar på ;) hehe..

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi brukte en E38 730iaL på hytte tur til vågå. da ble det motorvei cruising og kjøring på trange humpete fjell veier. selv synes jeg det var nok av krefter å hente i V8'ern. veldig god motor, og komforten er utrolig! det er fullt mulig å kjøre aktivt på svingete veier uten at det blir som å kjøre vuggebåt.

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forbruk er et spørsmål man ikke vil ha svar på ;) hehe..

 

Tja, det er jo oppgitt at den går på ca. 0,8 l/m på langkjøring og det er ikke gale:) Rekner med det doble på bykjøring, men det er så og si det samme som volvoen egentlig så kan leve med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til Damen min skal selge sin 728IA..

Mener det er -98 modell, ikke helt sikker.

Den går bra spør du meg, er litt drag når du presser foten ned. Digg å kjøre

 

Den er super strøken invendig, han holder den som om det skulle vært en Baby..

 

Den er gått 102000KM, lite med andre ord

Navigasjon, svarte automatiske skinnseter, steptronic, 8 høytalere.. osv

 

Her er to bilder jeg faktisk tok i dag..

DSC01016.jpg

DSC01014.jpg

 

Mener han har gått litt ned i pris nå. Tror han skal ha 229000kr

 

Her annonsen: http://dyn.tv2.no/tv2rubrikk/showAd.do?action=display&groupId=2100&adObjectId=99950257

 

Grombil som ikke er gått langt i det hele tatt..

 

Lykke til

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Pøsj.. 22" går på e38 9,5 foran og 11 bak.. I know Hehe

 

 

Ja, det går... men blir for stort! en bekjent har det på sin 730.. seidl front og selv da er bakkeklaringen uendelig høy.... er vel senket og.. men må nesten hente vinkelsliperen for å få den ned... er sinnsvakt stort på E38 det.. 20" holder visuelt spør du meg..

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

30" og mud terrain...hehe

 

morro å se at folk endelig fatter interrese for disse perlene... jeg kommer antageligvis til å kjøpe en i nermeste fremtid har vert og sett på et par men feil farge og interiør og div.....neei må nok over dammen tenker jeg

 

og jeg skal ha 19" eller 20" acs1

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ja, det går... men blir for stort! en bekjent har det på sin 730.. seidl front og selv da er bakkeklaringen uendelig høy.... er vel senket og.. men må nesten hente vinkelsliperen for å få den ned... er sinnsvakt stort på E38 det.. 20" holder visuelt spør du meg..

 

Vist man smeller 20" felger på denne 7-serien, vil det se greit ut uten senking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

tror det skal se bra ut med 20" jeg ..men jaggu skal det senkes å... må ha skikkelig palestinasklie vettu... slutter med "små" 5ere jeg ... fant en 97 mod 728ila i telemark med 180 000km på telleren og til den latterlige sum av 159000,- men typisk flaksa mi så var den solgt ... de hadde tatt bilen min i innbytte for 110 000

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg har nylig kjøpt en BMW 728 IA. Går meget godt den. Jeg valgte den istede for en 730 pga bensinforbruket hehe. Den bruker allerede mye fra før lissom.

Jeg har hatt min i 2 uker og er veldig fornøyd. Kjører 285/35/18 og 275/35/18 på min. Funker fett =) En kompis fikk på 22" på sin 730 . Så j bra ut men ja hehe blir svært.

Har div bilder her men ekke sikker på hvordan jeg får lagt dem ut. :smilbmw:

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår