kroz Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Skulle skifte klosser i dag, og fant ut at bremsestempelet (det det heter? stempelet som trykker klossene mot skiva) har satt seg dønn fast og det er dermed ikke nok klaring til nye klosser. Gjelder en Scorpio 2.0i '86 mod. Noen som har noen løsninger til hvordan jeg kan få trykt tilbake stempelet? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerUlv Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Skulle skifte klosser i dag, og fant ut at bremsestempelet (det det heter? stempelet som trykker klossene mot skiva) har satt seg dønn fast og det er dermed ikke nok klaring til nye klosser. Gjelder en Scorpio 2.0i '86 mod. Noen som har noen løsninger til hvordan jeg kan få trykt tilbake stempelet? Hvis du skal skifte klosser bak, så går handbrekket på stemplet du snakker om her og må skrues inn/tilbake med et verktøy ofte, el med en justerings skrue på baksiden av calipern din.. Hvis det er foran, så er det å bytte caliper, hender du får beveget opp stemplet, men som regel kortvarig glede og det sitter fast igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Det er bak ja, og brekket er koblet av, fortsatt sitter stempelet. Så heller ikke noen skruer på baksiden av calipern. Letteste løsning er ny caliper? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbymann Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Noen calipere skal man bare dytte tilbake mens man vrir stempelet rundt, "skru det inn". Funka ikke for meg, så jeg tok av caliperen og satt den i skrutvinga, fikk pressa den tilbake da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Kan bruke et enorm tang og presse det tilbake, tror biltema selger verktøy for og presse tilbake stempelet i kalipperen Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 skjer veldig ofte at stemplene på calippere bak sitter! rett å slett rusta fast! kan prøve med ei hydraulik klo vis du har tilgang til det! eller rett å slett ei stoor tang! vannpumpetang/rørtang.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Jeg fikk en kompis til å presse på stempelet med et skrujern, samtidig som jeg skrudde rundt med ei tang. Etter mye om og men fikk vi på de nye klossene. Dette var bak på en scorpio Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 mener stempelet på scorpio skal skrus rundt for å få det inn... Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Takker og bukker for mange svar! Titta litt rundt på nettet etter verktøy og løsningen blir en rask tur til torshov i morgen for å kjøpe bremsestempeltanggreie :) Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg