Vipe Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Her er en liten film på Audi's nye R10 som er en nyutviklet "LeMans-bil" med V12 TDi-motor. (5.5L, 650hk, 1100nm) Link Skal bli meget spennende å se hva denne får til ;) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakk1 Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Sykt bra og tøff film! Beste reklame filmen for et bilmerke noen gang sett. Audi, dere har gjort det igjen. Siter Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat) x MB 300ce 91/94mod. Sportline x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50 Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Audi er et stykke dyktige folk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torfle Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Synes det var en ganske kjedelig film... Dessverre har dem ikke klart å få ut mere effekt en det mercedes gjør med samme oppsett og BENSIN motor, skulle tro dem klarte å hente ut mye mere moment med en diesel kontra en bensin motor.... men men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hysteria Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Synst den filmen der var meget godt laget samt at det med hesten gjor pynten på kaka. :) Siter “A date once asked me what my hobbies were. She slapped me and left when I mentioned poking and stretching. Not everyone appreciates good stance, apparently.” - 00" Audi A4 1,8tq avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 tror feks 100diesel hester går bedre enn 100bensin hester. Og er vel bedre drivstoffbruk også ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 tror feks 100diesel hester går bedre enn 100bensin hester. Og er vel bedre drivstoffbruk også ? En hk er 735watt. Spiller ingen rolle om det er bensin eller diesel. At folk går rundt og tror at "dieselhester" er sprekere enn "bensinhester" er en for meg en gåte. Diesel klarer å produsere mere dreiemoment på lave turtall, men bilen går ikke noe bedre av denn grunn. Du får bare et mere behaglig bunndrag enn en bensinmotor. Ved maks akselerasjon er det effekt som gjelder. Dvs. mest mulig antall watt. Det er motorens evne til å produsere arbeid som flytter bilen (dvs watt). Ikke hvor mye dreiemoment den har. Men de to henger selvsagt sammen (hk = turtall X dreiemoment). For å komme litt tilbake til topic: Grunnen til at Audi bruker diesel er pga at bilen skal gå i 24 timers løpet. Der gjelder ikke max effekt og akselerasjon, men lavt drivstoff forbruk og driftsikkerhet. Derfor har de nok ikke valgt å ta ut mer av motoren heller. Tommy Rustad (tror jeg det var) har blant annet kjørt Lemans, og han sa de grisebanka dieselbilene på rundetider, men til gjengjeld måtte de pitte mye oftere. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 At folk går rundt og tror at "dieselhester" er sprekere enn "bensinhester" er en for meg en gåte. Vel, diesel i seg selv har et større energiinnhold enn bensin. Men som du sier, 100hk er 100hk, selv om det er diesel eller bensin. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Synes det var en ganske kjedelig film...Dessverre har dem ikke klart å få ut mere effekt en det mercedes gjør med samme oppsett og BENSIN motor, skulle tro dem klarte å hente ut mye mere moment med en diesel kontra en bensin motor.... men men. Synes du ikke over 100hk per liter med en dieselmotor er imponerende? Du får finne frem noen andre eksempler da. Disse tyskerne kan diesel og med dette prosjektet lærer de enda mer som kommer folkevogner tilgode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 driftsikkerheten blir sikkert fennomenalt mye bedre og meget lavt forbruk som resulterer i mindre pit stops. audi ingeniørene har sikkert noen triks på lur så det blir nok ikke noe sinke... forgjengeren R8 har jo vunnet det som er å vinne av leemans Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 driftsikkerheten blir sikkert fennomenalt mye bedre og meget lavt forbruk som resulterer i mindre pit stops. audi ingeniørene har sikkert noen triks på lur så det blir nok ikke noe sinke... forgjengeren R8 har jo vunnet det som er å vinne av leemans Den har si vidt jeg vet bare vunnet 24 timers løpet. Finnes også veldig mange andre klasser i Lemans. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Den har si vidt jeg vet bare vunnet 24 timers løpet. Finnes også veldig mange andre klasser i Lemans. Alle andre klasser har liten, eller ingen betyding i forhold. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg