Morten_A Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 er du 18år å ikke har noe bonus koster en 240 turbo 8-9000kr i året uten kasko.den kommer på 18 med fri kjørelenge å full kasgo.... Min er godkjent med FT (står i vognkortet) men bilen er forsikret som en GLT,hvorfor veit ikke jeg.men det skulle ikke gjøre noe om jeg en dag dro av veien eller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 betaler 7000 i året med delkasko og 16.000 km kjørelengde på 740`n min.. synst ikke det var så gæærnt jeg Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 er du 18år å ikke har noe bonus koster en 240 turbo 8-9000kr i året uten kasko.den kommer på 18 med fri kjørelenge å full kasgo.... Min er godkjent med FT (står i vognkortet) men bilen er forsikret som en GLT,hvorfor veit ikke jeg.men det skulle ikke gjøre noe om jeg en dag dro av veien eller... En 240 GL er og forblir en 240 GL selv om du bytter til 240 Turbo motor. sammenligning. en volvo 740 blir ikke en 760 om du bytter til V6'er. modellnavnet består av modell (ex. 240) og UTSTYRSNIVÅ (her Turbo el. GL) og utsyret har egentlig ikke noe med motoren og gjøre men på volvo var det det på noen biler. Hva blir en 240 GL om man putter i motor fra en 1998 Volvo 940 GL? (dette er en turbomotor, FK) explain! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 En 240 GL er og forblir en 240 GL selv om du bytter til 240 Turbo motor. sammenligning. en volvo 740 blir ikke en 760 om du bytter til V6'er. modellnavnet består av modell (ex. 240) og UTSTYRSNIVÅ (her Turbo el. GL) og utsyret har egentlig ikke noe med motoren og gjøre men på volvo var det det på noen biler. Hva blir en 240 GL om man putter i motor fra en 1998 Volvo 940 GL? (dette er en turbomotor, FK) explain! påenget er at bilen er regga å forikra som GLT (biligere) men den har turbomotor,å det blir ikke noe pes fra forsikrings selskap om du kjører over 40 saab scandia... THATS THE FACKING POINT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 påenget er at bilen er regga å forikra som GLT (biligere) men den har turbomotor,å det blir ikke noe pes fra forsikrings selskap om du kjører over 40 saab scandia... THATS THE FACKING POINT nettopp.. er det jeg prøver å si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 En 240 GL er og forblir en 240 GL selv om du bytter til 240 Turbo motor. sammenligning. en volvo 740 blir ikke en 760 om du bytter til V6'er. modellnavnet består av modell (ex. 240) og UTSTYRSNIVÅ (her Turbo el. GL) og utsyret har egentlig ikke noe med motoren og gjøre men på volvo var det det på noen biler. Hva blir en 240 GL om man putter i motor fra en 1998 Volvo 940 GL? (dette er en turbomotor, FK) explain! Opplysningene om effekt i vognkortet vil jo være feilaktige hvis det står at du har en 740 GL der og det egnetlig står i en turbo motor... Du ligger ganske tynt ann hvis du har registrert en bil som GL og det er turbo motor i den når du klinker... Forsikringsselskapet er jo i utgangspunktet ikke intressert i å betale for en skade når opplysningene de har fått ikke stemmer, så de vil etter all sannsynlighet utnytte dette til det fulle når det kommer opp spørsmål om regress... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Opplysningene om effekt i vognkortet vil jo være feilaktige hvis det står at du har en 740 GL der og det egnetlig står i en turbo motor... Du ligger ganske tynt ann hvis du har registrert en bil som GL og det er turbo motor i den når du klinker... Forsikringsselskapet er jo i utgangspunktet ikke intressert i å betale for en skade når opplysningene de har fått ikke stemmer, så de vil etter all sannsynlighet utnytte dette til det fulle når det kommer opp spørsmål om regress... 1. bilen ER og FORBLIR en GL samma faen hva du gjør med den. 2. det er ikke oppgitt noen spesiell effekt for en GL modell. og effekten står sjelden oppgitt i vognkortet på gamle biler. 3. og du har en GL med turbo er lov. så lenge bilen er godkjent hos BT. er det en helt lovlig 240 GL(!)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Har du først godkjent en bil med turbo motor vil jo dette også stå i vognkortet, med oppgitt effekt på aksling... Ihvertfall dette jeg har fått opplyst fra IF og Terra's spesialavdelig, inkludert 3 BT... Man betaler jo forsikringspremie utifra motorvolum og effekt på bilen, jo mer effekt, jo mer risiko... Jeg fikk f eks 30% påslag i prisen når jeg skulle forsikre 740in min... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Når jeg forsikra brakka mi, 240GL med b230ft ++ så snakka jeg med Vesta, fordi fadern har rabatter der, sålenge slagvolumet ikke var blitt endret og ellers de modifiseringer som har blitt foretatt på bilen er stemplet og godkjent i vognkort, er saken biff. Forsikringselskapet kan ikke si noe, pga slagvolum er ikke endret og de modifikasjoner som evt skulle kunne ha betydning som en årsak i en ulykke, er godkjent hos BT:) Jeg betaler 2000kr for ansvar i året, vell&merke på fadern.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Når jeg forsikra brakka mi, 240GL med b230ft ++ så snakka jeg med Vesta, fordi fadern har rabatter der, sålenge slagvolumet ikke var blitt endret og ellers de modifiseringer som har blitt foretatt på bilen er stemplet og godkjent i vognkort, er saken biff. Forsikringselskapet kan ikke si noe, pga slagvolum er ikke endret og de modifikasjoner som evt skulle kunne ha betydning som en årsak i en ulykke, er godkjent hos BT:) Jeg betaler 2000kr for ansvar i året, vell&merke på fadern.... Takk :) akkurat sånn det fungerer. Har du først godkjent en bil med turbo motor vil jo dette også stå i vognkortet, med oppgitt effekt på aksling... Ihvertfall dette jeg har fått opplyst fra IF og Terra's spesialavdelig, inkludert 3 BT...Man betaler jo forsikringspremie utifra motorvolum og effekt på bilen, jo mer effekt, jo mer risiko... Jeg fikk f eks 30% påslag i prisen når jeg skulle forsikre 740in min... Da foreslår jeg at du bytter til gjensidige.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Har du først godkjent en bil med turbo motor vil jo dette også stå i vognkortet, med oppgitt effekt på aksling... Ihvertfall dette jeg har fått opplyst fra IF og Terra's spesialavdelig, inkludert 3 BT...Man betaler jo forsikringspremie utifra motorvolum og effekt på bilen, jo mer effekt, jo mer risiko... Jeg fikk f eks 30% påslag i prisen når jeg skulle forsikre 740in min... Merkelig. Da jeg bytta til FK ringte jeg til forsikringsselskapet (IF) og lurte på hvordan det ble. Jeg sa jeg skulle sette inn en turbomotor fra 940 med 99KW. "Hvor mange kubikk er den da?" - spurte han om. Og så sa han at siden det var like mange som den originale motoren ville ikke forsikringspremien endres, og så lenge motorbyttet var godkjent av biltilsynet ville ikke motorbyttet få noen innvirkning på en eventuell skadeerstatning. Så jeg betaler fortsatt 2700 i året. Jeg synes også det er litt rart at biltilsynet har uttalt seg om forsikringspremie..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 min er godkjent byttet til B230FT , men står i alle papirert som GL , (med K-maskin) til forsikring spørte di ka bil , osv , eg spilte bare dom og svarte akkurat på ka hu spørte om : merke , modell , type , motorvolum , km stand , .. Gjenside e best , di andre e kresne og dyre både på ungdom og biler... gjensidige er vel også det eineste som gir tilbake alt ungdomstilleg viss du kjører skadefritt ut ungdomstida (til 23 , lr 24år) 6000,- for delkasko med 12000km , inntil 15000,- i verdi inni bilen. og med 40% bonus. 19 år når eg forsikra for 1/2 år si... :) Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Jeg ringte gjensidige ang motorbytte til turbomotor i min bil. Har ansvar og delkasko i dag. Premien ville ikke stige om jeg økte effekt fra 116hk og til 165hk (org FT motor altså). Bare å være åpen mot forsikringsselskapet om hva du gjør med bilen. Regress er no drit om noe skulle skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 6000,- for delkasko med 12000km , inntil 15000,- i verdi inni bilen. og med 40% bonus. 19 år når eg forsikra for 1/2 år si... Åssen er det mulig da? jeg hadde 30% ifjor, og betalte da 7000spenn... i år får jeg 40%.... men jeg har bonus siden jeg har overført forsikringa fra lettsykkelen som jeg kjørte to år skadefritt med..... så da skjønenr jeg ikke åssen du klarte å få 40% allerede etter 1/2 år..... Og forsikringa står med meg som bruker...... Og forstod jeg det sånn at man kan øke antall hk, men ikke slagvolum får å ha forsikringa på samme prisen? tenkte på å slenge en f-motor "lett trimmet" nedi kjerra.... Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.