Gå til innhold

Kverna's Bildetråd

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

Må bare si du tar mye pene bilder. Spennende utsnitt er bra! Men ikke overdriv den sorthvitting av allt rundt objektet effekten da.. Less is more! ;)

 

Takk skal du ha. Det varmer. Er veldig usikker på om jeg skal ha med ramma lenger, får se hva som skjer på de neste bildene jeg legger ut. Takk for meningen hvertfall!

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du som gjorde det eller ? Skal si du blei upopulær :P

Ser nå at det har skjedd en feil under opplasting, bildene skulle egentlig vært 1024xXXX men har bare blitt 800xXXX. Får gå det..

 

husker de stripene der. hvis det var på vei ut av p-plassen (ser iallefall sånn ut på bildet..) så var det den grønne Forester'n til Pure Racing som gassa litt. den gikk over all forventning.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker de stripene der. hvis det var på vei ut av p-plassen (ser iallefall sånn ut på bildet..) så var det den grønne Forester'n til Pure Racing som gassa litt. den gikk over all forventning.. :D

 

Nei var nok bruning som gjorde det gitt :) Den grønne foresteren er langt i fra ferdig forresten, gleder meg til å se den da :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå er du ufin kverna:)

la merke til at det hadde vært noen på liertoppen før snøen kom og tegna litt og;)

 

Hehe beklager :D

 

Haukhe:Har ikke sett disse postene før nå faktisk.

Kommer oppdatering så snart jeg vet hvor det ligger ann med en kalender jeg har tatt bilder for. Vil ikke ødelegge ved å legge ut bildene som skal brukes. Men så snart jeg vet hva som skjer kommer det bilder :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du redigerer bilder til sort/hvitt, men beholder en detalj i farge, hvordan gjør du det?

 

 

Du har det i photoshop, kopierer bildet i et nytt layer oppå det vanlige bildet. (Duplicate) Så tar du det øverste bildet å tar CTRL+U, og tar ned den scalen i midten, husker faen ikke hva den heter. Slik fargene går vekk og blir gråtoner.. så visker du etterpå vekk alt innenfor det området du vil ha i farger, og voila. Da kommer layeren under -som er i farger, frem! Lek og lær!

 

Var kanskje en rotete forklaring, men jeg lever på rutiner i hodet, så er ikke fullt så lett. bla å huske navn på ting:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør er:

Desurtate(Gjør om til svart hvitt)

Går over det jeg vil skal ha farge med history brush

 

Saturation var ordet jeg leita etter.. men din måte virka jo lettere:p Er alltid lettere måter i photoshop, men er ikke så lett å avvenne seg ting du kan fra før, så lenge det funker greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er desaturate (saturation=fargemetning i dette tilfellet, ergo desaturate=ingen fargemetning) folk egentlig mener her, og da ligger den i tilfelle på Image - Adjustments-menyen, om jeg ikke husker helt feil.

En raskere måte er å markere layeret, og deretter trykke Ctrl+Shift+U. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er desaturate (saturation=fargemetning i dette tilfellet, ergo desaturate=ingen fargemetning) folk egentlig mener her, og da ligger den i tilfelle på Image - Adjustments-menyen, om jeg ikke husker helt feil.

En raskere måte er å markere layeret, og deretter trykke Ctrl+Shift+U. :)

 

Jepp bare jeg som ikke leser godt nok hva de forskjellige ting heter :D

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår