Gå til innhold

Ønsker å høre andres erfaring med 20V: fikk fikset min! (drag, aks, osv)

Ranger emnet


Gjest 426hemi

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, nå fikk jeg fikset fuskingen min på min 1988 Audi 90 quattro 4 dørs 20 ventiler (er 7A motoren)

Så da får jeg vel registrert den etter neste helg engang... (skal prøve å poste bilder!)

 

Så nå lurer jeg på andres erfaringer med hvordan denne motoren skal dra.

Feks., når jeg står med panseret oppe og ruser motoren rett på "hendelen" der hvor gassvaieren drar, så synes jeg den kanskje er litt treg i responsen, tar liksom ett par sek før den drar skikkelig opp i turtall.

Det er på en måte ett til to sekunders "forsinkelse".... kommentarer?

 

Videre, hvordan er 0-100 på disse bilene? har manuell kasse, og dro'n helt ut på 1-3 gir (starta litt pent og girte pent, gikk et par sek der og), og da viste uret 12 sekunder!

Noen som har kommentarer/sammenligning?

 

Videre har jeg prøvd å tømme førstegiret, og når jeg starter helt fra null, er motoren skikkelig treg før den kommer seg over ca 2000 rpm.. normalt? deretter holder første gir i 2-3 sek før turtelleren er på 6500...

 

Ellers synes jeg motoren drar bra helt fra 3000 og opp til 7000, men sammenlignet med min passat GT 86 mod med mekanisk injection og 2,2 femmern så merker jeg ikke noe særlig forskjell i drag altså går hakket bedre bare... kommentar?

 

Hva var 0-100 originalt på disse bilene, og toppfarten?

Hvordan er bensinforbruket på din 20V??

 

Og når jeg starter den på kald motor,spretter den oppi litt over 1000 rpm, før den nesten stopper igjen, så stabiliserer den seg på ca 800rpm. Hvordan er "kald-start tomgangen" til andre folk m 20V?

 

Var vel alt for denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens, nå fikk jeg fikset fuskingen min på min 1988 Audi 90 quattro 4 dørs 20 ventiler (er 7A motoren)

Så da får jeg vel registrert den etter neste helg engang... (skal prøve å poste bilder!)

 

Så nå lurer jeg på andres erfaringer med hvordan denne motoren skal dra.

Feks., når jeg står med panseret oppe og ruser motoren rett på "hendelen" der hvor gassvaieren drar, så synes jeg den kanskje er litt treg i responsen, tar liksom ett par sek før den drar skikkelig opp i turtall.

Det er på en måte ett til to sekunders "forsinkelse".... kommentarer?

 

Videre, hvordan er 0-100 på disse bilene? har manuell kasse, og dro'n helt ut på 1-3 gir (starta litt pent og girte pent, gikk et par sek der og), og da viste uret 12 sekunder!

Noen som har kommentarer/sammenligning?

 

Videre har jeg prøvd å tømme førstegiret, og når jeg starter helt fra null, er motoren skikkelig treg før den kommer seg over ca 2000 rpm.. normalt? deretter holder første gir i 2-3 sek før turtelleren er på 6500...

 

Ellers synes jeg motoren drar bra helt fra 3000 og opp til 7000, men sammenlignet med min passat GT 86 mod med mekanisk injection og 2,2 femmern så merker jeg ikke noe særlig forskjell i drag altså går hakket bedre bare... kommentar?

 

Hva var 0-100 originalt på disse bilene, og toppfarten?

Hvordan er bensinforbruket på din 20V??

 

Og når jeg starter den på kald motor,spretter den oppi litt over 1000 rpm, før den nesten stopper igjen, så stabiliserer den seg på ca 800rpm. Hvordan er "kald-start tomgangen" til andre folk m 20V?

 

Var vel alt for denne gang...

 

O.100 skal vel orginalt gå på rett over 8, dvs o-60mph skal ta 8.1sek..

 

Bilen skal gå opp iturtall når du starter den, det er normalt..

 

 

bilen bruker 0,75 på rolig langkjøring, og mye mere på hardkjøring:)

 

Bensinforbruk kan måles i snø, mere snø, mere morro, mere bensin:)

 

Bare lurer litt: har bilen stått lenge eller? Den vil da være litt dau!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle den være dau når den har stått lenge?

Har stått noen måneder ja...

Men som sagt: Har DU prøvd bilen din, og hvordan er den i forhold til min, når jeg målte 0-100 (med forsiktig start og forsiktig giring, men dro den til 6500 på 1-3 gir) på 12 sekunder ca. Det er jo ganske ille når det skal være på 8 sek drøyt.

Skal gjøre et mer seriøst forsøk etterhvert.

 

Og når jeg starter, så hopper den opp i litt over 1000, daler ned nesten til null, og så hopper den opp til 1000 og stabiliserer seg. Lurte på om flere hadde det sånn....

 

Jeg har kjøpt den for å ha det gøy ja.... hehe:) Gidder ikke å ha 20V for å pusle rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme motor (i en 83mod Coupe)

 

nei, de drar ikke noe særlig fra starten, du må dra de skal det gå, går nok ikke noe særlig bedre enn 10V opp til hundre, men tipper de går bedre videre oppover..

 

min begynner ikke å dra skikkelig før 4000 omtrent, men da drar den ganske greit, den går til 8000 værtfall..

 

0-100 skal vel være 8sek omtrent..

1983 Audi Coupe GT 2.3 20v

1986 Volvo 760 GLE

1987 Opel Ascona C 2.0i GT (solgt)

1986 Opel Ascona C 1.6s (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har servicemanualen, kan etterhvert sjekke momentene på motorene der.

Hvor mye støy er det vanlig å ha fra kammer/ ventiler og løftere?

Bilen min er jo gammel og har gått langt, men jeg synes muligens det bråker endel. Er en del mekaniske (dog ikke høye skarpe) lyder ja, når jeg står over motoren og lytter på tomgang.

Minner litt om et "rakleverk" hvis det sier dere noe...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens bittelitt off topic, hvor mye Nm har 10V motoren i forhold til 20V motoren her?

 

Min 10V 2.2E har 180nM så vidt jeg veit...20V'en har vel et stykke over 200 tenker jeg

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår