Gå til innhold

Skjøte høyttaller kabel ... Har det noe å si?

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Hei

Tittelen sier vel det meste... Jeg har noen kabler som er litt for korte..

Så lurte på om jeg bare kunne bruke kabelsko å skjøte dem? Eller vil

"ytelsen" bli nedsatt mye?

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta å lodde dem sammen og ha sånn der krympe slange utenpå vil kanskje fungere bra?

Så slipper jeg å dra opp igjen alle kablene fra front dørene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mer det er snakk om å slippe å trekke nye. Jeg tviler igrunn sterkt på at det vil bli noen hørbar forskjell uansett, så lenge man sørger for korrekt lodding eller kabelsko som sitter godt. Dersom man faktisk hører forskjell kan man heller vurdere om det er verdt å kjøpe nye og trekke på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mer det er snakk om å slippe å trekke nye. Jeg tviler igrunn sterkt på at det vil bli noen hørbar forskjell uansett, så lenge man sørger for korrekt lodding eller kabelsko som sitter godt. Dersom man faktisk hører forskjell kan man heller vurdere om det er verdt å kjøpe nye og trekke på nytt.

Helt riktig....

Du må også ha ett veldig bra anlegg for å høre forskjell på høyttalerkablene...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke enig ...

om du tenker sånn fra du begynner til du avslutter et stort stereomontasje så hopper du over mange viktige ting som kan skape litt skade.. mange nok av dem gjør til slutt noe, men er vel ikke noen her inne som gidder bry seg om detaljene.. hva er da poenget i å spørre om hva som kan gjøre ting bedre etc når du alikevel ikke TROR det har betydning ?????

jepp skål :) drikker drikker drikker og skal på Sikamikanico i kveld :)

dj-maestro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke enig ...

om du tenker sånn fra du begynner til du avslutter et stort stereomontasje så hopper du over mange viktige ting som kan skape litt skade.. mange nok av dem gjør til slutt noe, men er vel ikke noen her inne som gidder bry seg om detaljene.. hva er da poenget i å spørre om hva som kan gjøre ting bedre etc når du alikevel ikke TROR det har betydning ?????

dj-maestro

Lurer på om du har så gode ører at du hadde klart å høre forskjell på 2 helt normale bilstereobiler hvor den ene har et par med høyttalerkabler som er loddet sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke enig ...

dj-maestro

Det er andre ting som har MYE mere å si..... Hadde du testet endel så hadde du vist det....

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du har så gode ører at du hadde klart å høre forskjell på 2 helt normale bilstereobiler hvor den ene har et par med høyttalerkabler som er loddet sammen. :)

Men "vanlig" høyttalerkabel så hører du ikke forskjell.... Med "dyr" highend kabel, kanskje, men det spørs på resten av anlegget også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke enig ...

dj-maestro

Jeg er til en viss grad enig med deg. Dersom jeg hadde vært ute etter å oppnå best mulig resultat for minst mulig penger hadde jeg vært en pirkepetter uten like tror jeg. Jeg vil fremdeles holde fast på at man sannsynligvis ikke hadde hørt noen forskjell, men man taper da heller ingen ting på å gjøre ting bedre enn man må.

I dette tilfellet mener jeg dog han fint kan skjøte uten å støte på noen problemer. Det er snakk om å slippe å trekke kabler på nytt, og derfor antar jeg at han er villig til å ofre det eventuelle ørlille tapet i lydkvalitet fremfor å måtte igjennom en masse stress. En helt normal avveining som de aller fleste må ta en eller annen gang, f.eks. om det er verdt å oppgradere til en større og bedre forsterker, selv om det betyr at man må trekke nye strømkabler og et par ekstra signalkabler. Hva man velger blir helt subjektivt og basert på egne valg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill først loddet dem sammen og prøvd, med mindre du har ett sinnsykt high end anlegg så tror jeg ikke du hører forskjell. Er du ikke fornøyd kan du heller kjøpe nye, det koster deg jo ikke mer enn 5min å lodde dem, mens nye kabler fort blir noen 100 og tar tid å trekke.

Til sooocool:

Helt enig i det du sier der, men.. I ett "normalt" anlegg, har det fint lite å si om du lodder sammen noen høyttaler kabler i stede for å kjøpe nye, da kan du heller ta de pengene du sparte der og kjøpe deg bedre kompo. sett som vil gi mye mer fortjeneste i lydkvalitet;)

Har du derimot full utopia oppsett på hvventi forsterkere, så er de pengene det koster med nye highend kabler vel verdt det for den lydkvaliteten de måtte gi:)

Konklusjonen må vel bli noe sånnt som følger; Alt er opp til personen som skal ha det, legge 400kr i nye kabler eller spare de til senere oppgraderinger.. Jeg vet jeg er i siste gruppen hvertfall..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider