Gå til innhold

motortrøbbel

Ranger emnet


rioi

Anbefalte innlegg

Jeg har en ascona b med 2.0 forgassermotor.

Jeg har kun kjørt den i vinter, men noen dager når det er plussgrader har motoren hakket skikkelig. (Jeg antar at dette er kondens).

I dag var det slik da jeg skulle kjøre hjem. Dessuten hadde jeg glemt å fylle bensin. Så det var nesten så jeg trillet inn på bensinstasjonen for motoren fikk ikke bensin. Jeg fylte tanken og kjørte videre.. Det ble litt bedre nåmen ikke helt bra.

Nå for litt siden da jeg skulle kjøre en snartur ut var motoren helt på trynet. Jeg kunne klemme gassen i bonn og enda "hakket" den bare. var bare så vidt jeg kom hjem.

Derfor lurer jeg på om det siste her skyldes kondens eller om det skyldes at jeg gikk bensintom i dag. isåfall hva har skjedd?

håper noen forsto det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok tro at det er kondens på tanken din ja, det eller at bensifilteret begynner å bli tett, men mest sansynlig kondens, for å få den bort så heller du på kondensfjerner når du fyller bensin, ca. 2dl pr 50 liter, men dosering står på flasken, den koster mellom 10 og 20 kr avhengig av hvor du kjøper den (koster omtrent 15 på statoil), de blir levert i en 2 dl flaske. Dette hjelper som regel veldig fort, men har ingen kjempe reaksjon, men når du får kjørt et par mil så skal du merke det fort, og hjelper ikke kondensfjerner så se på bensinfilteret ditt, tror ikke det skal være så dyrt, men det kan du høre om på din lokale bilrekvisita om pris. Håper dette hjelper deg litt videre.

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Venter på et nytt, tilpasset emne på "firmaforum", men jeg forstår at Marius har mye å gjøre :hello: . Ønsker bare å gjøre oppmerksom på X-1R i denne sammenhengen. Sjekk ut boosterne. NB: dersom du skal bestille - vent eller send meg en e-post først. Det kommer et introduksjonstilbud for Bilforumet.net sine medlemmer når vi får en fornuftig plass for posting av dette.

 

Jeg kommer til å sjekke innom dette forumet for status, men send meg helst en e-post.

 

Mvh

Fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hmm..har vært bortig samme type prob.på en eldre bmw.har du hatt noe pakningproblemer på den?slik oppførte bmw seg også vi renset kjøleveskesystemet på den og den ble helt fin igjen :) jeg tror det er bensinpumpa di eller enkelt filtret ditt som er veldigt tett :)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår