Polardego Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 recaro setene til e21 er faktisk ganske behaglige å sitte i, er litt å glde seg til der, en får også kjøpt skreddersydd setetrekk i skai til dem, med innlagt puter, for å få dem enda mer komfortable, og litt finere, recaro stolene er somregel godt slitt i disse bilene :p Stemmer det HemiCuda, og disse stolene er er intet unntak... Men setene skal trekkes opp i beige skinn uansett... :) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Ikke så mye gjort idag, putta batteri i bilen og etter noen forsøk så startet bilen. Litt høy tomgang, men ellers greit. Har samlet litt betar også, Muska hadde reflexbakplate til meg og så var det farlige ebay da... Orginale e21 Recaro... Disse skal selvfølgelig trekkes opp.. Gulvmatter og nytt teppe i bagasjerommet... Så en liten detalj, sentermerke i rattet fra BMW M1. Noen som vet om dette finnes til bakluken også? Jeg vurderer denne motoren her i bilen... Fortsettelse i morgen... :) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Hvordan motor er det? Fint prosjekt du har gående, får meg til å savne gamle min Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 I dag har det skjedd endel... Først så vant jeg budrunden på Hartge motoren, så nå har man et potensielt bra utgangspunkt. Gutta fra Hurtigruta Carglass i Ski var innom å satt inn den nye frontruta idag... Så fikk jeg sandblåst panserfestene og har her lagt på grunning... Var også en tur innom Muska og fikk med meg blant annet et speedometer med turteller... Begge forgasserne var kast (Pierburg-dritt, ja kjenner dem fra Golf også) så om noen har en weber 32/36 liggende som er i orden gi beskjed... Den fikk seg også en luftetur ut i Sola... Flytta kun turtelleren over til de orginale instrumentbordet og kobla det til, samt bytta alle instrumentlysene... Se det virker... Nylakka panserlåser satt på plass, men er ikke helt fornøyd så det ender med at jeg kjøper nye. Så langt så vel, blir bestilt nye dørhåndtak fra BMW E12 som er de samme som er å E21 bortsett fra at de er i krom... :wink: Dagens siste bilde... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 er den Hartge maskinen så ganske så strøken ut, er det noe som har sotte i e21 originalt? og enkle lykter? hmm.. blir faktisk litt unikt tror jeg, de fleste jeg ser har de dobble, inkludert kompisen min sin. må si jeg har fått sansen for e21, og for en kar som vanligvis bygger old school stuk på Golf 1, som bygger opp en e21, må bare bli kult :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 er den Hartge maskinen så ganske så strøken ut, er det noe som har sotte i e21 originalt? og enkle lykter? hmm.. blir faktisk litt unikt tror jeg, de fleste jeg ser har de dobble, inkludert kompisen min sin. må si jeg har fått sansen for e21, og for en kar som vanligvis bygger old school stuk på Golf 1, som bygger opp en e21, må bare bli kult :p Takk for den og håper at du har rett... :) Drar nedover til Tyskland neste uke og samler betar... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Jeg dropper Hartge-motoren da etter litt mailing fram og tilbake fra et hyggelig medlem på det tyske BMW forumet kom fra til at denne motoren var en fake. Så da står jeg over. Blir gasser og kam istedet da... : rolleyes Idag var jeg på Tronrud bil i Moss og henta deler for 9 lapper... : faint : Kjempebra service der, anbefales virkelig... :D Nye fangere, emblemer, klips etc. Alt er nå montert bortsett fra fangerne, siden jeg mangler enda noen klips etc. I tillegg ble E12 dørhåndtak bestilt + en del andre i ting. Må sende en bestilling i morgen også, men det er bare småtteri. Sidelister, vinduspussere og de elektriske speilene ble montert. Funket helt fint på venstre side, mens på høyre side er motoren sars... Prøvde litt felger på også, her Zender Turbo... Braketene til stolene er også sveiset fast... Som sagt er bilen ferdig utvendig med unntak av fangere og dørhåndtak, den skal selvfølgelig senkes men det er ikke kommet enda. Innvendlig blir ikke klart enda, først må jeg til Tyskland og hente betar samt at stolene må trekkes opp... Skal taes teknisk også etterkvart, nye bremser har ligget klare i to år og ventet... Kanskje jeg skal prøve på noe Porsche-hjul i morgen, får se åssn det kan bli. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Kanskje jeg skal prøve på noe Porsche-hjul i morgen, får se åssn det kan bli. de felgene så da fem bolta ut... e21 har vel 4x100. eller er det noen like felger? Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 de felgene så da fem bolta ut... e21 har vel 4x100. eller er det noen like felger? Adaptere fikser biffen... ;) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Adaptere fikser biffen... ;) hva med de fine felga med gull senter da? :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 hva med de fine felga med gull senter da? :p Joda, må prøve dem også... :D Har ikke fått de enda... :) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Blir bil av dette! tror vi har lik smak når det gjelder bil. blir helt nydlig dette! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Dagens lille oppdatering. I dag kom det høytalere i posten ifra Ice Audio, i tillegg ble senkesett bestilt. 60/60 med justerbare dempere fra SPAX. En liten luftetur ut ble det også, er så nydelig karrosseri på disse bilene... :oops: Andrew var oppom å sveiste igjen det eneste rusthullet vi har funnet, helt i fremkant av gulvet... BMW-folket røsker seg nok i håret nå, men jeg synes at Porsche-hjula passer uforskammet bra. Nå trengs det senk og noen andre dekk bak. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 synes ronal turbofelga også passet utrolig bra, ennå bedre når bilen blir lavere Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Syns også Zender-felga passet bedre ja, Porsche-hjula kan du gi til meg Håkon, så blir du kvitt dem :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg