Gå til innhold

Kataloghaier. Fy f.......

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Utsatt for kataloghaier på jobben. Fy faen at folk har moral til å holde på med sånt!!!

Først ringer de: "Vil vil bare sikre oss at våre opplysninger er korrekte" så sender de en fax som man skal signere og reurnere.

Det man overser er at dette egentlig er en ordre! Med mikroskrift nede i venstre hjørne står bestillingen. 7990,- norske kroner.

 

Så kommer fakturaen. Nå har beløpet steget til over 30.000!!!

"De 7990 var bare for en periode, og du har bestilt 4 perioder. Men vi skal se hva vi kan gjøre. Kanskje vi kan møtes på halvveien?"

 

Møtes på halvveien meg i rævva. Jeg har ikke bestilt noe!!!

 

Hadde det enda vært fattigfolk fra Nigeria eller noe, men neida! En sleip jævla svenske! Fy faen.

 

Firmaets navn? Nordiska Affärer.

Styr unna.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot Rod, ring og hør med Forbrukerombudet! Tror du kan sende dem et brev hvor du avviser kravet, det er lite de kan gjøre når kravet er omstridt og saken er så tvilsom som dette. Inkasso har de ikke lov til når kravet er omstridt, og deres sak kommer neppe til å holde i retten.

 

Kanskje du kan Politianmelde dem for svindelforsøk og forlange at saken blir overført til Økokrim :D Send en protest til Svenske Ambassaden! ;)

 

Men hør for all del med Forbrukerombudet før du gjør noe som helst.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen bare lo rått da jeg fortalte det ("De lurte deg godt der!"):>.

Han får "Generøse tilbud" fra Nigeria etpar ganger pr uke og så at sålenge vi er innenfor angrefristen, pluss alt det andre useriøse rundt hendelsen, tok han hele saken med knusende ro.

 

Jeg har allerede sendt pr brev og fax info til firmaet at jeg annullerer bestillingen og ser frem til bekreftelse på dette.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Hot Rod, ring og hør med Forbrukerombudet! Tror du kan sende dem et brev hvor du avviser kravet, det er lite de kan gjøre når kravet er omstridt og saken er så tvilsom som dette. Inkasso har de ikke lov til når kravet er omstridt, og deres sak kommer neppe til å holde i retten.

 

Kanskje du kan Politianmelde dem for svindelforsøk og forlange at saken blir overført til Økokrim :D Send en protest til Svenske Ambassaden! ;)

 

Men hør for all del med Forbrukerombudet før du gjør noe som helst.

 

Nå tuller du fælt espen, inkassoselskapet er forpliktet til å undersøke omstendighetene dersom man bestrider kravet, men kan etter å ha undersøkt omstendighetene fortsatt innkassere kravet, dersom de mener at de ikke har funnet noe klanderverdig fra oppdragsgivers side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Jaha. Advokaten jeg bruker tar feil han da. Jeg slapp å betale inkassogebyr fordi saken var omstridt, og kravet viste seg å være urettmessig.

 

Et krav som er urettmessig er en helt annen sak enn et krav som bare er omstridt.

 

Du er klar over at det du sier er at det er bare å bestride kravet, så slipper du å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev om denne saken:

 

"det er lite de kan gjøre når kravet er omstridt og saken er så tvilsom som dette. Inkasso har de ikke lov til når kravet er omstridt, og deres sak kommer neppe til å holde i retten."

 

Ettersom kravet de stiller er urettmessig (ingen vare levert og en lure-faks holder neppe i en rettssal) så er det lite katalogluringen kan gjøre. Han kan ikke gå til et inkassobyrå med en omstridt sak fordi pengene ikke kan drives inn før saken er avgjort, og det blir neppe i luringens favør.

 

Så da er det bare å sende et brev og la være å betale.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Jeg skrev om denne saken:

 

"det er lite de kan gjøre når kravet er omstridt og saken er så tvilsom som dette. Inkasso har de ikke lov til når kravet er omstridt, og deres sak kommer neppe til å holde i retten."

 

Ettersom kravet de stiller er urettmessig (ingen vare levert og en lure-faks holder neppe i en rettssal) så er det lite katalogluringen kan gjøre. Han kan ikke gå til et inkassobyrå med en omstridt sak fordi pengene ikke kan drives inn før saken er avgjort, og det blir neppe i luringens favør.

 

Så da er det bare å sende et brev og la være å betale.

 

Jeg tror jaggu du skal lese litt lover og regler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår