kskybak Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Min gamle og litt slitne, men akk så trofaste 100 CC har bestemt seg for å kutte motoren ved ujevne - MEGET ujevne mellomrom. Det virker som at strømmen til tenningen forsvinner. Det er fortsatt strøm til batteriet og fra batteriet til startmotoren via tenningen. Hvor finner jeg evt. reléet som slipper (hvis det er det som skjer da!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Kan motoren startes umiddelbart etterpå? Når Hall-giveren synger på siste verset kan den slutte å fungere når motoren blir varm, for så å fungere igjen når den blir kaldere. Dette medfører at det ikke er gnist på pluggene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kskybak Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Den starter ikke nødvendigvis umiddelbart, men av og til gjør den det. Den kan godt gå problemfritt i en halv time til jeg parkerer og stopper motoren. Når jeg så starter igjen så kan det være at den kutter umiddelbart gjentatte ganger til den endelig starter - for så å kutte under kjøring igjen. Hvis det i det hele tatt er noen forskjell så kan det være at den kutter FØR den blir helt varm. Takk for kjapp respons!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Prøv å mål styretrykket på bensinen:p kan være noe der som streiker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Få målt giveren med ett scop, helst når den ikke går, sjekk styretrykksregulatoren, kan være skitt i denne, spesiellt hvis den er kjørt nesten tom nylig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Hmmm. Har du feilkodeavlesing på bilen din? http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/100ecuf.html#fault Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kskybak Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Nope ingen feilkodeavlesning. Før vel begynne å sjekke givere og det som er i bensinsystemet, da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Hva er motorkoden? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg