Gå til innhold

motorfester

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg driver å høster inn deler til motorbyttetmitt fra B230F til B230FT, og lurer litt på hva jeg skal bruke av motorfester... hydrauliske koster mer enn det smaker trur jeg :)

 

Det er ikke snakk om de helt store effektuttakene, men det må gå ann å kjøre bilen på en criuse-tur uten at du rister i filler :)

 

Noen forslag?

 

Mvh

LArs FK.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk motorfester til dieselmotor. mener de er samma størrelse, men litt hardere enn bensin pga dreimomentet i dieselen.

 

ble disesel-fester fra Pedersens racing... 100,- stk :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Bringer en gammel tråd til live her igjen.

 

Var hos pedersens og kjøpte disse gummiklossene til 90kr/stk. Men ser jo at de er noen cm lavere enn de orginale motorfestene. Hvordan funker dette? Bunnpanna tar ikke nedi traversen da?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Radial fant ut at Diesel motorfestene fra Pedersens-Racing ikke passet, bare å lete litt i tråden hans.

 

Passa jævla dårlig ja... måtte nødhandle to motorfester gjennom en kompis for å få inn motor-faenskapet...hehe, motoren stod jo å dinglet i lufta i 2 dager ekstra pga det greiene der. Frustrerende.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passa jævla dårlig ja... måtte nødhandle to motorfester gjennom en kompis for å få inn motor-faenskapet...hehe, motoren stod jo å dinglet i lufta i 2 dager ekstra pga det greiene der. Frustrerende.

 

Jepp, jeg måtte prøve sjøl :)

 

Men hva kan vi gjøre da, finne puter som bygger opp mer? For det er vel det som er problemet? De er vel en 2-4cm lavere, har ikke målt.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg måtte prøve sjøl :)

 

Men hva kan vi gjøre da, finne puter som bygger opp mer? For det er vel det som er problemet? De er vel en 2-4cm lavere, har ikke målt.

 

det er boltene og styringene på motorfestene som er fucka. På det ene motorfestet er boltene ekstentriske. Og styringene på begge festene er helt på jordet, må eventuelt kappes av.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er boltene og styringene på motorfestene som er fucka. På det ene motorfestet er boltene ekstentriske. Og styringene på begge festene er helt på jordet, må eventuelt kappes av.

 

Men styringene er vel bare å gi faen i, de har jo ingenting for seg mener jeg.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men styringene er vel bare å gi faen i, de har jo ingenting for seg mener jeg.

 

Jupp, de andre motorfestene jeg kjøpte hadde ikke styring, og det funker fint det. enklere å montere uten styringer hvertfal.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis putene bygger for lite er det ikke værre enn et par alu-chims...boltene er jo lange nok...

 

Men de shimsene burde jo være litt diameter på slik at de ligger utover hele puta liksom. Hvis man bare bygger opp med noen smale hylser tredd utapå mutterene så må de vel bli litt vinglete?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår