Radial Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Hallo! Jeg driver å høster inn deler til motorbyttetmitt fra B230F til B230FT, og lurer litt på hva jeg skal bruke av motorfester... hydrauliske koster mer enn det smaker trur jeg :) Det er ikke snakk om de helt store effektuttakene, men det må gå ann å kjøre bilen på en criuse-tur uten at du rister i filler :) Noen forslag? Mvh LArs FK. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr666 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 bruk motorfester til dieselmotor. mener de er samma størrelse, men litt hardere enn bensin pga dreimomentet i dieselen. Siter "kjør med vett, ligg bredt!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 bruk motorfester til dieselmotor. mener de er samma størrelse, men litt hardere enn bensin pga dreimomentet i dieselen. ble disesel-fester fra Pedersens racing... 100,- stk :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Bringer en gammel tråd til live her igjen. Var hos pedersens og kjøpte disse gummiklossene til 90kr/stk. Men ser jo at de er noen cm lavere enn de orginale motorfestene. Hvordan funker dette? Bunnpanna tar ikke nedi traversen da? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Tror Radial fant ut at Diesel motorfestene fra Pedersens-Racing ikke passet, bare å lete litt i tråden hans. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Nja han gjør kanskje det :) Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Tror Radial fant ut at Diesel motorfestene fra Pedersens-Racing ikke passet, bare å lete litt i tråden hans. Passa jævla dårlig ja... måtte nødhandle to motorfester gjennom en kompis for å få inn motor-faenskapet...hehe, motoren stod jo å dinglet i lufta i 2 dager ekstra pga det greiene der. Frustrerende. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Passa jævla dårlig ja... måtte nødhandle to motorfester gjennom en kompis for å få inn motor-faenskapet...hehe, motoren stod jo å dinglet i lufta i 2 dager ekstra pga det greiene der. Frustrerende. Jepp, jeg måtte prøve sjøl :) Men hva kan vi gjøre da, finne puter som bygger opp mer? For det er vel det som er problemet? De er vel en 2-4cm lavere, har ikke målt. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 hvis putene bygger for lite er det ikke værre enn et par alu-chims...boltene er jo lange nok... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Jepp, jeg måtte prøve sjøl :) Men hva kan vi gjøre da, finne puter som bygger opp mer? For det er vel det som er problemet? De er vel en 2-4cm lavere, har ikke målt. det er boltene og styringene på motorfestene som er fucka. På det ene motorfestet er boltene ekstentriske. Og styringene på begge festene er helt på jordet, må eventuelt kappes av. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 det er boltene og styringene på motorfestene som er fucka. På det ene motorfestet er boltene ekstentriske. Og styringene på begge festene er helt på jordet, må eventuelt kappes av. Men styringene er vel bare å gi faen i, de har jo ingenting for seg mener jeg. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Men styringene er vel bare å gi faen i, de har jo ingenting for seg mener jeg. Jupp, de andre motorfestene jeg kjøpte hadde ikke styring, og det funker fint det. enklere å montere uten styringer hvertfal. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 hvis putene bygger for lite er det ikke værre enn et par alu-chims...boltene er jo lange nok... Men de shimsene burde jo være litt diameter på slik at de ligger utover hele puta liksom. Hvis man bare bygger opp med noen smale hylser tredd utapå mutterene så må de vel bli litt vinglete? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Helt klart, shims skal ha samme diameter som det som shimses fra hverandre. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.