Gå til innhold

Problemer med min Bmw 325i...

Ranger emnet


RoKkY

Anbefalte innlegg

hei.. for en 3-4uker siden begynnte olje lampa mi å lyse innimellom når bilen min går på tomgang.. og med en gang jeg ga litt gass sluttet den å lyse.. å så var den bra en stund igjen men når den går på tomgang nå så driver den å takler litt når den står på tomgang å oljelampa begynner å lyse.. oljepumpa som er i ferd med å ryke trur nå jeg værtfall at det er.. hvis ikke jeg tar feil? noen som har vært borti dette før? den går heller ikke helt reint på tomgang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være mange ting.

Dårlig oljepumpe ja. Jeg ville ihvertfall ikke kjørt mer før du har diagnostisert feilen.

Sjekk oljetrykket. Oljelampa lyser jo også ved veldig høye temperaturer, men jeg tviler på at det er tilfellet her, med mindre du kjører fryktelig hardt.

Er det nok olje på motoren da?

 

Er du heldig er det bare feil med noen givere/sensorer.

Men ujevn tomgang atpåtil bekymrer meg...

 

Kjør ihvertfall minimalt før du har funnet feilen.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være mange ting.

Dårlig oljepumpe ja. Jeg ville ihvertfall ikke kjørt mer før du har diagnostisert feilen.

Sjekk oljetrykket. Oljelampa lyser jo også ved veldig høye temperaturer, men jeg tviler på at det er tilfellet her, med mindre du kjører fryktelig hardt.

Er det nok olje på motoren da?

 

Er du heldig er det bare feil med noen givere/sensorer.

Men ujevn tomgang atpåtil bekymrer meg...

 

Kjør ihvertfall minimalt før du har funnet feilen.

 

 

 

 

sjekket olja.. olje i haugevis.. den bruker ikke olje heller.. er det at olje lampa innimellom begynner å lyse på tomgang men gir gass å så er den borte eller stopper bilen å starter den etter 1min så er den fin igjen.. men den har gått ujevnt hele tiden jeg har hatt den å da mener jeg ikke ekstremt.. er snakk om bittelitt.. vil tro det er noe småjusteringer som må til.. det er nesten ikke til å merke at den går bittelitt ujevnt på tomgang.. men er den knaklinga som bekymrer meg.. høres ut som enten en dårlig pumpe.. men kan jo bare være for lav tomgang også.. motoren skal gå på 750 å denna går på 550.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at tomgangen din er problemet...

 

Hvis motoren jager på tomgang går jo dette utover oljetrykket...

 

 

ja men det er jo greit nok men hva med bankelyden som kommer innimellom når den går på tomgang? det må være oljepumpa som begynner å ta kvelden.. er ett par stykker som har hørt på det å mener det er oljepumpa som er i ferd med å ryke.. + at jeg må få justert tomgangen opp litt men det er den skruen på LMM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. for en 3-4uker siden begynnte olje lampa mi å lyse innimellom når bilen min går på tomgang.. og med en gang jeg ga litt gass sluttet den å lyse.. å så var den bra en stund igjen men når den går på tomgang nå så driver den å takler litt når den står på tomgang å oljelampa begynner å lyse.. oljepumpa som er i ferd med å ryke trur nå jeg værtfall at det er.. hvis ikke jeg tar feil? noen som har vært borti dette før? den går heller ikke helt reint på tomgang :(

 

 

Bytt oljefilteret ditt!

 

Vedder en 20 kroning på at det er det som holder holder igjen olja...!

Bravo, Mike, Whiskey!

 

-E30 327 turbo

- 97 Octavia 1,9tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår