Gå til innhold

Caddy spørsmål

Ranger emnet


CorollaGT

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg har en Caddy '88 mod på handen. Det er den modellen sm har samme motor som GTI utgaven. Men jeg er usikker på om det er 112Hk utgaven. De som skal selge den mener det er 90 Hk. Hva er det som evt er forskjellen. Alt ser akkurat likt ut.

 

Hvis jeg kjøper den så skal den selvfølgelig senkes. Hvordan gjøres dette? Er det coilovers som gjelde? Og hva er kostnaden for dette?

 

 

 

Håper på svar!

 

Mvh CorollaGT

 

Det er samme som denne: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89577&page=2&pp=15&highlight=caddy

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du !

 

Takk skal du ha.

 

Noen som vet forskjellene på motorene?

 

CorollaGT

 

Caddy ble aldri levert med mer enn 95 hester. Ingen av disse havna ny i Norge. En såkalt sport utgave, med noe plast greir.

 

Kan tenke med det er en vanlig 1,8 90 hester, så den er nok bygd om.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke motorkoden her. Men uansett...da er det jo bare å droppe oppi en GTI motor da...? Ingen kan jo se forskjellen..?

 

CorollaGT

 

Motoren i seg selv ser jo lik ut, men det er alt rundt som ser ulikt ut.

 

Gti har jo injecton og vanlig 1,8 (90) har gasser....osv.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 95HK-motoren det er snakk om har kode JH, om jeg ikke husker feil. Den ble levert i Cab og Rocco 2 også. Denne ser til forveksling ut som en GTI-motor, men det er en del fler følere og annet skrot utvendig (for å klare avgasskrav, ettersom dette er en nyere motor enn den gode, gamle DX-motoren i 1983-GTI).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, virker som du har snøring!

 

Men hvordan er det å sette i en GTI motor? Er det mye som må byttes?

 

Jeg tittet i vongkortet i dag. Og det sto det ikke oppført noe motoreffekt..

 

CorollaGT

 

Dersom du har den nevnte motoren skal du bare trenge selve motoren. Du vil kunne spare deg mye bryderi, dersom K-jeten du allerede har i bilen funker.

 

Dersom du har firetrinnskasse er det fordelaktig å bytte denne ut med en femtrinns fra GTI.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår