Gå til innhold

Noen som har prøvd Opel Vectra B 1.7 TD, Erfaringer?

Ranger emnet


Bue

Anbefalte innlegg

Jeg har jo en 1996 Opel Vectra 1,7 td med 82 hk.

 

Den har gått 227000 km. Går like fint, bruker ikke olje.

 

Forbruket er på ca. 0,6 ved blandet kjøring. Men har hatt den ned i 0,52 på langkjøring.

 

Motoren har ikke mer krefter enn den må ha. Greit nok når en er en eller to i bilen. Men om en laster opp bilen, kjører i bratte motbakker eller skal gjøre raske forbikjøringer merker en at kreftene ikke strekker helt til.

 

Ellers er det jo en Isuzu-motor som jeg har hørt skal vare evig så lenge en passer den med vedlikeholdet.

 

Konklusjonen er vel at det er en grei bil for en som ikke har lyst å bruke hele lønna på drivstoff og reperasjoner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ser jo litt grei ut..

 

http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=439387

 

Billigste jeg kunne finne som ser grei ut.. Leita stort sett overalt..Kan nok få denne for under 50` også.. Veldig greit med bil som har hatt en eier og forholdsvis lav km.stand.

 

 

Fant denne og.. billig.. men ser betydlig mer sliten ut..

 

http://www.bilnorge.no/vis_bruktbil_privat.php3?bilid=11444

 

En annonse til :

 

 

OPEL VECTRA 1.7 TD. Sort met., sedan, s/v-dekk, m.varmer, soltak, fj.s.lås, el.vindu. 1996-modell, kmstand 167.000. Prisant. kr 59.000.- Kontaktinfo : Ståle Albjerk, telefon 95936433 (Buskerud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt endel med en vectra B med 2.0DI, altså 82-hesteren, stv fra 1997. Vet ikke hvordan den er i forhold til 1.7, men toliteren er ihvertfall ikke noe akselerasjonsobjekt. Går helt greit når en er en eller to i bilen, men i oppoverbakke og flere i bilen merker en at det godt kunne vært litt mer trøkk i den. Jeg har nok heller ikke blitt noe særlig mer fan av opel etter at foreldrene mine kjøpte den bilen, er masse småtull med den stadig vekk, blandt annet lyser den lampa om at noe er feil med motoren når den er kald, men på opel sa de at det ikke var så farlig, at det sikkert bare var en sensor ellerno! Ellers kan det jo nevnes at det er littegranne rust, men ikke mye at det er noe fare. Sidelistene har også en tendens til å ikke ville henge fast på disse bilene.

En annen ting som også er et irritasjonsmoment er at håndbrekket alltid er tomt for virk! Vet ikke hva det kan komme av jeg, skjer hver gang det er snø :P

Sorry for litt OT.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er motorer som holder veldig lenge ja. Har hørt det andre plasser også at disse Isuzu motorene skal være veldig solide. Den øverste UrGe-BoY linket til der ser jo grei ut, har sett den tilsalgs for noen måneder siden vel på finn.no. Ellers har jeg sett litt på denne som har ligget på finn.no en god uke nå, men ser den er solgt nå da. Men var vel ganske rimelig når man ser på kilometerstanden. Den 1.7TD motoren skal jo utifra papirene gå bedre en 2.0 literen med 82 HK da. Nå får jeg heller se om jeg kan få prøvekjørt en Vectra B så jeg finner ut hvordan de er å kjøre. Ganske viktig at den er god å kjøre. Andre diesel-bil-alternativer jeg ser på er Peugeot 406, Ford Mondeo og Citroen Xantia, så får prøve å finne ut hva som er best. Til nå er det Opel Vectra B og Peugeot 406 som frister mest. Ford Mondeo virker det som har litt dårlig kvalitet og mye feil.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har kommet en annen tråd her om kvaliteten på Vectra B, og ser ikke ut som alle er helt fornøyd. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=103211

Ser det er noen som har hatt litt problemer med hjullager og noe slik. I tilegg noen som har litt rustproblemer. Er Vectra B galvanisert eller? Hater rustproblemer.

 

Ellers har jeg regnet litt på hvor mye jeg vil spare på å bytte. Sparer vel mellom 3 og 4000 kroner i drivstoffutgifter per år. I tilegg sparer jeg ca 350 kr i forsikring. Så sparer jo endel tusen der hvis ikke bilen har så mye problemer at prisen på deler blir mye dyrere enn det de er på den jeg har nå. Også er det jo den omregistreringsavgiften på nesten 6000,- kroner da. Får tenke på det og se om ikke jeg kan få prøvekjørt en Vectra b etterhvert.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en slik av og til, 1.7 TD, er min far som eier den.

Kjører du veldig pent, går det 0.45-0.5 på mila, jeg mener de går helt greit, god kjørekomfort, ikke noe synlig rust til nå på denne iallefall (96mod).

Bruker ikke olje, ingen problemer med den, er en type bil jeg vil andbefale!

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår