Gå til innhold

BMW- kjøpere, pass på! Svindler i Bergen!

Ranger emnet


Austevollingen

Anbefalte innlegg

Har du 1992-modell fra Biltilsynet..?

Om så, så har de ingen peiling på hvilken årsmodell det er, bare første gangsregistrering..

Dem selger vel nyårsmodeller 2 måneder før året begynner..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Derfor mener jeg at han er en svindler, har bilen magisk steget i verdi på en måned? Og kan han fortelle om bilens historie når han har hatt den i en måned?

Hadde han hatt rent mel i posen kunne han da ha fortalt at han kjøpte bilen for en måned siden, og kostet på den så mye at den steg 19 500kr i verdi?

 

Marvil, akkurat, så den kan være eldre enn 1992 for den saks skyld.

 

Prut da vel.. si det til han. se hva han sier.. om det er alle feilene som du skrev så er vel ikke det mye på en slik eldre bil? :hvaskjera

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prute ffs? Da jeg ringte og konfronterte han med dette, mumla han noe dritt om at han var glad han tok vare på tlf nr til de andre interesserte og så la han på.

 

Jeg regner med at bilen hadde mange skjulte feil eller mangler som gjorde at den ble solgt for 33500 tidligere.

 

Jeg ville ikke hatt bilen om jeg hadde fått den for 30 000 en gang!

 

Endring: Men dette er visst bare min oppfatning, mener dere virkelig å si at dette er en ærlig selger som dere hadde stolt på?

 

så si det i posten din da og ikke kom med mange etter historier. .derfor jeg spurte.. Nei dette er ikke en jeg ville handlet av.. er nok av folk som svindler der ute..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva han har betalt for bilen er vel ikke så viktig..

Markedet bestemmer prisen..

 

Men godt mulig han ikke har helt rent mel i posen.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at folk krever mer for en bil når de selger den, enn det de selv ga for bilen da. Er det som kalles pruting når man handler bil :) Som dere må gjøre..Kan ikke helt se hva han svindlet dere på men..

 

Du vil vel også ha så mye som mulig når du selger mopeden din?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som svindel dersom selger oppgir falsk informasjon. Ved en eventuell kontraktsinngåelse kan kontrakten fratres på grunnlag av falske opplysninger. Men så var det dette med å kunne bevise hva som er sagt da :(

Skjønner at man ikke trenger å fortelle hver eneste lille feil som finnes på bilen, men man bør være ærlig, og fortelle om alt som kan tenkes å påvirke kjøper i begge retninger. Det viktigste er at begge parter blir fornøyd.

 

Edit:

 

Hvor fant du annonsen?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at folk krever mer for en bil når de selger den, enn det de selv ga for bilen da. Er det som kalles pruting når man handler bil :) Som dere må gjøre..Kan ikke helt se hva han svindlet dere på men..

 

Du vil vel også ha så mye som mulig når du selger mopeden din?

 

 

Vel... fyren lyger jo så det renner av han! Det er det som kalles "uriktige opplysninger" i kjøpsloven. Svindel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er registrert seint på året i 1992, går det ofte som 1993 modell, så det vil jeg vel ikke kalle løgn akkurat. Da har du ikke vært mye borti BMW iaf :)

 

Jeg har heller ikke papirer på de siste servicene mine.

 

At bilen har byttet eier for en måned siden kan vel umulig være relevant.

 

 

Anbefaler uansett sjekk hos BMW med bilen før kjøp, ikke sett den på NAF. De kan ikke BMW.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med årsmodellen er greit nok, samme med hva han har gitt for den. Hvis jeg får en bil veldig billig fordi jeg kjenner noen, eller pga familie eller no så betyr ikke det at jeg må selge den like billig videre. Men når han sier at han har hatt bilen i 9 år og gjort så utrolig mye med den, også har han hatt den en måned, så er det direkte løgn. Det blir ikke det samme som å "pynte" på sannheten som nesten alle gjør. Om det er ulovlig vet jeg ikke, men jeg det er jo som sagt "uriktige opplysninger" som uten tvil er gjort HELT bevist. "Jeg trodde jeg hadde hatt bilen 9 år, men så var det vist bare en måned" Kan ikke kalles et hendelig uhell akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår