V6 Racing Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 har lenge vært fristet til å bygge noe ingen/få har prøvd, siden jeg ikke har funnet eller hørt om noen: volvo med V6 og twin turbo! noen som har noen tips til bygging av noe slikt? har hørt at oljepumpe og oljekanaler bør bli forbedret og hvilket karosseri ville egnet seg best? gode gamle 240 eller 740.... Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 240 er jo mye bedre... ps. dette er gjort i usa! da med 24v fransk topp! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 har lenge vært fristet til å bygge noe ingen/få har prøvd, siden jeg ikke har funnet eller hørt om noen:volvo med V6 og twin turbo! noen som har noen tips til bygging av noe slikt? har hørt at oljepumpe og oljekanaler bør bli forbedret og hvilket karosseri ville egnet seg best? gode gamle 240 eller 740.... neimen.. er det ole? Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 240 er jo mye bedre...ps. dette er gjort i usa! da med 24v fransk topp! Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V6 Racing Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 se der ja :D noen som vet hva som er gjort med innmaten i de? hvis de har gjort noe med den da Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Fyttehelvete! Renault kvalitet og masse effekt? Kjappeste veien til totalt havari det!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Motoren ytet 350hester. Bilen ble turbo modifisert av Legend Industries. Produksjonen ble standset da motoren hadde høye varmeutviklinger og det ville bli ulønnsomt å oppgradere dette. Men det triller fortsatt noen av disse motorene enda. DeLorean VIN502 (som hadde denne motoren) står utstillt på bil museumet i Cleveland i USA. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 All produksjon stoppet nok før det ble levert noen biler med slike motorer ja. Men det blir jo levert nyproduserte deler, motorer og konverterings kit nå da. Men tilbake til tråden... Hvorfor ikke bruke B6304 motoren som utgangspunkt? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Må man på død og liv ha en V6'er i FR-bilen sin er det like greit å bruke en av verdens ypperste V6-motorer til å begynne med; Nissans VQ35DE som vi kjenner fra bla. a. 350Z og den nye Skylinen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Må man på død og liv ha en V6'er i FR-bilen sin er det like greit å bruke en av verdens ypperste V6-motorer til å begynne med; Nissans VQ35DE som vi kjenner fra bla. a. 350Z og den nye Skylinen. man har ikke noe japaner i en volvo Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 man har ikke noe japaner i en volvo Men det er bedre med en sur franskmann? :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 man har ikke noe japaner i en volvo Please. Dette har å gjøre med rett motor for rett applikasjon; ikke barnslig drittslengig på barnehagenivå. Om du vet om en annen motor i V6-konfigurasjon som er like velprøvd og lettrimmet som Nissans VQ35DE, si for all del ifra. Hvis ikke - "hold your peace". Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 man har ikke noe japaner i en volvo Hvorfor ikke det?:) Volvo med 2jz-gte.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 får si som dere sier når dere skal redde dere selv.. Smaken er som baken. Delt i to :P Jeg mener at en volvo skal ha volvo motor. Den prv6 motoren er utviklet sammen med volvo så den går under volvo og de fleste av dere har neppe eid denne motoren så er vel like dumt å legge fordommer om hvor dårlig den er. Jeg syntes at å sette en japaner motor i en svensk vogn blir heilt feil. Jeg er typen som ikke liker riskokere. Det er min mening derfor sa jeg det. Stod ingen ting med rød skrift at enn ikke kunne si det. :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 forresten, skulle du bygge V motor med twin turbo ville jeg heller gått for en amerikansk V8er da det er grom lyd og vanvittig dreiemoment og kvalitet i dem. Kanskje en Izusu 8er hadde gjort susen? :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg