Gå til innhold

Hvordan skifte Clutch?

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle bytte simmerringen på veiva bak så gjorde jeg det på samme måte som du har gjort det nå. Og det gjør jeg ALDRIG igjen!! Og ligge og løfte på en kasse unde 30cm høyde igjen, nei takk! Vi brukte 15 timer på det arbeidet.

 

Jeg hadde bare tatt ut hele motoren, nå har jeg en biltema motor jekk så det er veldig lett for meg da. Bruker 1.5 time på og ta ut hele motoren, da er det bare og skru av clutchen og smelle på kassa igjen. Gjort på 5-6 timer, eller en aktiv kvelds stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle bytte simmerringen på veiva bak så gjorde jeg det på samme måte som du har gjort det nå. Og det gjør jeg ALDRIG igjen!! Og ligge og løfte på en kasse unde 30cm høyde igjen, nei takk! Vi brukte 15 timer på det arbeidet.

 

Jeg hadde bare tatt ut hele motoren, nå har jeg en biltema motor jekk så det er veldig lett for meg da. Bruker 1.5 time på og ta ut hele motoren, da er det bare og skru av clutchen og smelle på kassa igjen. Gjort på 5-6 timer, eller en aktiv kvelds stund.

 

 

problemet er at jeg får ikke kassa på igjen helvette i satan hvor Tung den Dritten er. ikke nok med det den vil liksom ikke i... vanskelig og sentre når du ikke ser noe, når du får kassa halv veis inn! gir nesten opp så galt er det.. hjelp folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d må nok ein del tolmodighet vis du ska kklara d. d e bare å rikka å dytta, å stressa i vei. du må nok vri kassen mod klokkå for å få an heilt innpå. pga d hullet til starteren.

Stå på!!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Satser på at du bruker løftebukk eller smøregrav...?;)

Er et reint hælvete av et mikkmakk å ligge å sparke i grusen med det der...

 

 

tar opp tråden litt, er sikkert litt nyttig for de som skal bytte clutch engang! Jeg gjorde ikke det nei, jeg brukte noen dekk! Funka egentlig ganske greit, men folkens ( aldri gjør dette om vinteren, dere frysere av alt dere har og eier!)

 

 

a36450dd54.jpg

 

 

 

 

Når du skal sette på den forbanna gearkassa igjen kan det være litt vanskelig og få den på plass, ikke på grunn at den ikke er sentra men fordi den kan være litt ekkel å få på plass.

 

Jeg kjøpte meg noen skruver på gjernia skru dem så langt inn jeg fikk dem og Rista nå jævelig på gear kassa! etter mye banning og om og men får du det til.

 

Men husk å ha en jekk av slagg som du har gearboksen på ellers får du ikke det til uansett hvor mye du banner!

 

888f12747f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 3 years later...

Vet at denne tråden er noen år gammel, men til de som er nye på skruing her inne og skal ta jobben selv ett lite tips...

 

Alltid legg merke til hvor du plukker skruer fra og hvordan ting er montert.

Skriv det gjerne ned og legg delene "strategisk" på plass, så det bare er å reversere alt når ting skal på plass...

Har du planer om å ha bilen en stund, kjøp HAYNES håndbok til din bil.

Der står det meste..

When this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår