Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Når jeg skulle bytte simmerringen på veiva bak så gjorde jeg det på samme måte som du har gjort det nå. Og det gjør jeg ALDRIG igjen!! Og ligge og løfte på en kasse unde 30cm høyde igjen, nei takk! Vi brukte 15 timer på det arbeidet. Jeg hadde bare tatt ut hele motoren, nå har jeg en biltema motor jekk så det er veldig lett for meg da. Bruker 1.5 time på og ta ut hele motoren, da er det bare og skru av clutchen og smelle på kassa igjen. Gjort på 5-6 timer, eller en aktiv kvelds stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Når jeg skulle bytte simmerringen på veiva bak så gjorde jeg det på samme måte som du har gjort det nå. Og det gjør jeg ALDRIG igjen!! Og ligge og løfte på en kasse unde 30cm høyde igjen, nei takk! Vi brukte 15 timer på det arbeidet. Jeg hadde bare tatt ut hele motoren, nå har jeg en biltema motor jekk så det er veldig lett for meg da. Bruker 1.5 time på og ta ut hele motoren, da er det bare og skru av clutchen og smelle på kassa igjen. Gjort på 5-6 timer, eller en aktiv kvelds stund. problemet er at jeg får ikke kassa på igjen helvette i satan hvor Tung den Dritten er. ikke nok med det den vil liksom ikke i... vanskelig og sentre når du ikke ser noe, når du får kassa halv veis inn! gir nesten opp så galt er det.. hjelp folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 stå på !!! du får det helt sikkert til !! Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 d må nok ein del tolmodighet vis du ska kklara d. d e bare å rikka å dytta, å stressa i vei. du må nok vri kassen mod klokkå for å få an heilt innpå. pga d hullet til starteren. Stå på!! Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 d må nok ein del tolmodighet vis du ska kklara d. d e bare å rikka å dytta, å stressa i vei. du må nok vri kassen mod klokkå for å få an heilt innpå. pga d hullet til starteren. Stå på!! Takk for oppmuntringen :thanks skal ut å prøve igjen nå. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 går d for deg? :P Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Ikke enda. Får prøve mer i morgen. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Fikk girkassa på til slutt, Og alt ble greit! Tusentakk for tips Og oppmuntrings folkens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 bra! Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Satser på at du bruker løftebukk eller smøregrav...?;)Er et reint hælvete av et mikkmakk å ligge å sparke i grusen med det der... tar opp tråden litt, er sikkert litt nyttig for de som skal bytte clutch engang! Jeg gjorde ikke det nei, jeg brukte noen dekk! Funka egentlig ganske greit, men folkens ( aldri gjør dette om vinteren, dere frysere av alt dere har og eier!) Når du skal sette på den forbanna gearkassa igjen kan det være litt vanskelig og få den på plass, ikke på grunn at den ikke er sentra men fordi den kan være litt ekkel å få på plass. Jeg kjøpte meg noen skruver på gjernia skru dem så langt inn jeg fikk dem og Rista nå jævelig på gear kassa! etter mye banning og om og men får du det til. Men husk å ha en jekk av slagg som du har gearboksen på ellers får du ikke det til uansett hvor mye du banner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Men husk å ha en jekk av slagg som du har gearboksen på ellers får du ikke det til uansett hvor mye du banner!......... vis man er 2 om det så får du det til med en del banning og ei lita pause om enda mere banning Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Siste innlegg var for ca. et år sia:P Men greit nokk at du dro den opp igjen, kanskje til hjelp for noen som skal bytte klurtsh! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 dette gjorde jeg alene på et betonggulv på jobb i fjor vår. skal si det tar på å ligge med girkassen på magen og løfte den opp og inn på motoren. Spesielt siden jeg er så liten og spjæl :p men alt går, det umulige tar bare litt lenger tid ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Substain Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Vet at denne tråden er noen år gammel, men til de som er nye på skruing her inne og skal ta jobben selv ett lite tips... Alltid legg merke til hvor du plukker skruer fra og hvordan ting er montert. Skriv det gjerne ned og legg delene "strategisk" på plass, så det bare er å reversere alt når ting skal på plass... Har du planer om å ha bilen en stund, kjøp HAYNES håndbok til din bil. Der står det meste.. Siter When this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 tips til da , ikkje gjekk bilen slik for gud skyld får frysninger av å se på det bilde , ingen mellomaksling kun parkbrems som holder bilen slik den ikke triller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg