Gå til innhold

Firmaer på forumet .

Ranger emnet

audioteam

Har det betydning for kjøp at firmaene er betalende  

52 stemmer

1. 1. Har det betydning for kjøp at firmaene er betalende

• JA er avgørende
      10
    • Nei ikke avgjørende
      42

Anbefalte innlegg

dette er da på bærtur...man legger da ikke forumprisen på prisen til kunden,ethvert firma med noe som kan kalles for omsettning har da et markedsføringsbudsjett...brukes det ikke her brukes det en annen plass,prisen til forbruker blir det samme.

my 2 cents

Odd-Helge

Vel, når årsprisen på dette forumet er 20 000kr om ikke mer? så sier det seg sjøl at små firmaer kan bare drite i å prøve seg engang. Jeg som drev ett bilstereofirma på hobbybasis hadde ikke noen mulighet i helvete for å betale det som det kostet, og nei det er var ikke mulig å forsvare prisen med at man fikk flere kunder for det stemmer ikke.

Men så hadde jeg vel landets beste priser på bl.a Infinity også da, men nå blir jo da dette ikke tilgjengelig lenger, så klart at om jeg hadde gjort som BRS og tatt ca 1000kr mer enn anbefalt veil pris så hadde jeg kanskje hatt ett fett markedsføringsbudsjett..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man hvertfall lært hva betalende/ikke betalende firma betyr. Har ikke tenkt så mye på det at jeg kan uttale meg egentlig, men det er forsåvidt greit med regelen at "ikke betalende" ikke kan bruke forumet til direkte reklame til brukerne. Men er prisen for høy hadde nok ikke jeg betalt for dette dersom jeg hadde drevet firma.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis forumprisen er så høy som Zetec sier så bør jo de som er driver dette forumet se på prisen, ellers så risikerer de at alle betalene firmaer ikke er interessert i å betale for å gi tilbud osv. Årsaken er jo at alle som har noe å selge eller vil kjøpe, får jo tilbud på en eller annen måte.

Er årsaken til høy pris bare for å holde forumet oppe så må det jo være bedre at alle som driver et firma betale litt enn at noen skal betale mye. Blir de som betaler mye borte så er det ikke noe igjen? Hva da.

Jeg personlig ønsker å få PM/tilbud når jeg skal kjøpe ting, pris har en stor betydning for veldig mange også meg. Samtidig vil man gjerne ha den beste servicen, mest mulig kvalitet for de pengene man bruker på utstyr og de beste rådene om det utstyret man får tilbud om, men sånn er det i denne bransjen. Skal man få solgt utstyr så må man få sendt ut tilbud og svare på alt som det blir spurt om og tar man det ikke gjennom forumet så tar man det et annet sted.

Om det er betalende firma eller ikke har ingen betydning alle får om de vil ha.

Noe av dette er kansje OT men skrevet er skrevet.

(En god sekretær er en som har skrivi hele dagen etter å ha skrevet hele natten)

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når årsprisen på dette forumet er 20 000kr om ikke mer? så sier det seg sjøl at små firmaer kan bare drite i å prøve seg engang. Jeg som drev ett bilstereofirma på hobbybasis hadde ikke noen mulighet i helvete for å betale det som det kostet, og nei det er var ikke mulig å forsvare prisen med at man fikk flere kunder for det stemmer ikke.

Men så hadde jeg vel landets beste priser på bl.a Infinity også da, men nå blir jo da dette ikke tilgjengelig lenger, så klart at om jeg hadde gjort som BRS og tatt ca 1000kr mer enn anbefalt veil pris så hadde jeg kanskje hatt ett fett markedsføringsbudsjett..

Joda du er inne på noe men skal man drive et firma på noe litt mere enn hobbybasis må man ha litt å markedføre seg for også.

tror ikke prisen her inne var 20k men sånn cirka 10-12k i året(mulig jeg tar feil)

poenget er uansett at det er liten grunn til å være betalende når alle gir tilbud og ingen ser ut til å bry seg

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda du er inne på noe men skal man drive et firma på noe litt mere enn hobbybasis må man ha litt å markedføre seg for også.

tror ikke prisen her inne var 20k men sånn cirka 10-12k i året(mulig jeg tar feil)

poenget er uansett at det er liten grunn til å være betalende når alle gir tilbud og ingen ser ut til å bry seg

Mulig de har satt den ned, men uansett så forsvarer ikke 10-12k salgene her på forumet, selv har jeg kanskje solgt for 10-15 000kr her inne, og det var mens det ikke var regler for det. Etter dette har jeg vel ikke solgt noe her inne. Men jeg er jo selvfølgelig ikke interessert i å betale 10-12 000kr i året for å selge for 10-15 000kr, så derfor har jeg droppet salg her inne, med mindre jeg snakker om det jeg selger privat/brukt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen om at alle betaler litt som vil selge er bedre .

Da hadde de fleste tatt seg råd .

Så hadde man stengt ute de som brøt reglene .

Mvh

Støtter den der.

Hva er vitsen med å betale seg 'i hjel' når man ikke er garantert en haug med salg? Om folk vil så kan de bare sende en PM til en av de ikke-betalende.

Om alle som ville selge/gi ut tilbud via forumet hadde betalt "en symbolsk som på no'n tusen", som Glenn Rodney sa engang, så hadde det kanskje vært mer rettferdig/riktig?

Bare deler noen tanker her nå...

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen om at alle betaler litt som vil selge er bedre .
Absolutt, med et par forbehold. Er ikke så sikker på at det er positivt for forumet at brukere blir nedlessa med tilbud på PM bare man ymter frempå med et uskyldig lite spørsmål i en tråd, men mulig jeg tar feil der og at brukerne ønsker mest mulig prisinformasjon om produkter uansett.

Spørs jo også hvilken retning Forumets styret ønsker forumet skal gå, om det også skal bli Norges største og viktigste markedsplass innen bilstereo, er det jo bare å senke prisene for å få med alle firmaer nå "i begynnelsen". Bedre økonomi å halvere prisen og få med tre ganger så mange firmaer da.

At ikke-betalende firmaer bryter reglene soleklart ved å sende PMs med pristilbud til brukere, må jo slås ned på fra Forumets/moderatorenes side, slik at Forumet overholder sine forpliktelser overfor betalende firma. Kanskje kunne ikke-betalende firmaer bli sperret for å sende ut PM først, så de kun kan besvare PM?

Eller kanskje kunne alle firmaer bli sperret for PMs uansett, så all markedsføring skjer i det åpne?

Selv har vi tenkt å bli betalende firma snart, mye for å få opp variasjonen litt her inne, folk må jo snart tro det bare er et par-tre merker som duger på vei til HiFi- eller dB-nirvana... :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett til "ikke betalende firma". Jeg hadde igrunnen tenkt å holde godt kjeft under hele denne diskusjonen, men etter å ha snakket med enkelte av dem som faktisk er betalende firma velger jeg likevel å komme med et innlegg.

Vårt firma har lenge vurdert å inngå en banneravtale med bilforumet.net, men har igrunnen slått dette i fra oss på grunn av prisen og andres erfaringer som har betalt for dette.

Men når prisen er kroner 19'600 per år pluss mva blir det vanskelig å forsvare for et hvilket som helst firma som ikke har lyst å kvitte seg med penga for gøy...

Jeg vet om flere firmaer som har inngått avtale med bilforumet.net, og som nå vil trekke seg ut av avtalen da det medfører bortimot null salg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider