Gå til innhold

Twinturbo vs. Lakk og N/A tuning

Ranger emnet


DaButcher

Twinturbo eller Lakk og N/A tuning?  

134 stemmer

  1. 1. Twinturbo eller Lakk og N/A tuning?

    • Twinturbo FTW
      104
    • Lakk og N/A, utseende teller!
      32


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel..

om man skal bytte stempler eller ei, spørs på effektmålet.

men, men.. det er egentlig masse meninger her, men mange folk har turbokonvertert 960 3.0 24v motoren, kjørt på etanolinnsprut og ladet 0.5 uten problemer.

 

ps. de har da byttet sprut eller mappet org sprutet.

jeg vurderer å bytte til smidde stempler og bytte råder også, samt bytte til wems sprut.. men jeg vet egentlig ikke om jeg vil..

 

pga. jeg kan jo dra ut rimelig bra med effekt, om jeg får på skikkelig sprut og får det mappet, med N/A. ps folkens.. jeg snakket med en polsk fyr i dag og han mener man kan få lakket bil hos volvo i polen for ca. 5.000kr, med pussing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg syns du skal gå for turbo:) de er meir brutalt en sugmotor og lakk..eg me skal satse på turbo på min B6304F som ej skal ha i 164a..men de får eg vente med til eg bjønde å tene peng..men ej he meir trua på stor singel turbo..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er spredte meninger her...!:) ang lakkering, hørte selv på lakkering i polen i fjor, og da var det snakk om rundt 5000-6000 kr, og de gjorde all jobben der... gudene vet hvordan resultatet hadde blitt, men men...

 

Er en i distriktet her som lakkerer for 5000 - 7000 inkl lakk, i sin egen lakkboks, og det har vært ganske greie resulateter, alt ettersom hvordan forarbeidet har blitt gjort av eieren på bilen...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er spredte meninger her...!:) ang lakkering, hørte selv på lakkering i polen i fjor, og da var det snakk om rundt 5000-6000 kr, og de gjorde all jobben der... gudene vet hvordan resultatet hadde blitt, men men...

 

Er en i distriktet her som lakkerer for 5000 - 7000 inkl lakk, i sin egen lakkboks, og det har vært ganske greie resulateter, alt ettersom hvordan forarbeidet har blitt gjort av eieren på bilen...

vel, det du skal tenke på, er at det er timeprisen som gjør lakken dyr..

samt selve lakken er også billigere i polen.

 

jeg tenkte på det å lakke hos volvo, der nede.

da har man jo lakket den hos volvo :P samme om det er norge, sverige eller polen. jeg tror vi er ganske så naive, om vi tror at nordmenn er best til alt, selv om vi faktisk er best!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skal man først bygge, så for all del bygg ordentlig og bytt stempler! Blir billigere det i forhold til effektuttaket!

ja, men man kan jo hive på twinturbo og kjøre lavboost, mens man kjøper inn smidde stempler, sterkere råder og sprut.

 

jeg har litt diverse jeg må betale, som bot for burning, bot for parkering, avdrag på leilighet, etc. etc. så det kommer til å gå litt tregt fremmover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men man kan jo hive på twinturbo og kjøre lavboost, mens man kjøper inn smidde stempler, sterkere råder og sprut.

 

jeg har litt diverse jeg må betale, som bot for burning, bot for parkering, avdrag på leilighet, etc. etc. så det kommer til å gå litt tregt fremmover.

 

Joda... Men et tips: Spar cash på en egen konto, bruke de KUN på motor/bil når du har oppnådd en pen sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... Men et tips: Spar cash på en egen konto, bruke de KUN på motor/bil når du har oppnådd en pen sum.

hehe.. evnt kan jeg øke lånet på leiligheten min, for å pusse opp? :P

neida, tror ikke det er noen idè, selv om flere på jobben min har kjøpt seg nye biler, ved å øke huslånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel, jeg mener bestemt at først bruker man penger på motor, og så kan man til nød bruke dem på utseende etter hvert!

 

Hvis du har en sterk motor er det MYE tøffere enn en fin lakk, dessuten har den fine lakken ingen direkte effekt for deg (med minde du drar damer med ny lakk!:P) mens motor har alle bruk for! Fordele med stor motor vet alle og de trengs ikke nevnes! ;) Jeg ville gått for større motor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår