Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg kjøpe?

Ranger emnet


Fues

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lov å værra lit hissig g-man, støtter deg :P hehe.. virker som treaden min blir sånn slags hat tread :P

 

 

Velkommen til bilforumet/O.T-forumet :D Har sporer vi av daglig. Håper dog du får noen fine tips til bil innimellom her.. :thumb

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv en E36 BMW 325i, denne får du for under 100 000,-

192hk orginalt, går ganske godt, tok hvertfall prelude å mr2 å slike biler. Så styler du den litt, setter et lite effektanlegg å chip på den, så har du den en kjempebil. De som kjørte den skrøyt av hvor god den var å kjøre å at det var god comfort i den. Får dem med skinnintreør.

 

Du får en slik for 75-90 000,- da har du nok til overs til å jøre litt ekstra med den. Eneste minuset med denne er forsikringa, som i mitt tilfelle kom på 13 000,- i året, og det på farn min. Nå tror jeg det er billigere i Gjensidige eller i Postbanken, men der kunne ikke jeg forsikre siden det skulle stå på han.

* e36 BMW 325i (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder E36 325, er de som Fy fasan skriver kjøremaskiner. Veldig artige, og lett å kontrollere. Det eneste jeg husker av svakheter jeg har hørt av dem, er at tidlig coupe har litt svakt gulv. En kompis av meg rev løs klokka til bakakselen i sin, og fikk beskjed om at akkurat den modellen skjedde det med av og til med... Ellers går toppen ofte ved koking. Den er litt skjør. Men du verden så morsomme de er! Men styr unna automaten. Den er tragisk på vinterføre/regnvær. Anbefales:thumb

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder E36 325, er de som Fy fasan skriver kjøremaskiner. Veldig artige, og lett å kontrollere. Det eneste jeg husker av svakheter jeg har hørt av dem, er at tidlig coupe har litt svakt gulv. En kompis av meg rev løs klokka til bakakselen i sin, og fikk beskjed om at akkurat den modellen skjedde det med av og til med... Ellers går toppen ofte ved koking. Den er litt skjør. Men du verden så morsomme de er! Men styr unna automaten. Den er tragisk på vinterføre/regnvær. Anbefales:thumb

 

 

Sorry litT OT: men de bilene har alu topper ikke sant? hørt at det er en "svakhet" vis man kan kalle det det da.

 

tåler ikke så mye hard kjøring eller noe... jeg hakke peil på BMW så jeg bare lurer...

 

 

Men det er tøffe biler... har selv lugget bredt med en sånn og de er fine på veien...

1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car

...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::...

Besøk http://www.mazda-ogn.org

 

har hatt:

Mazda 626 94 1.8 glx

volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hørt at BMW har "varmestempler" eller noe (sikkert ikke litt rett navn, men uansett)...noe som skal gjøre at BMW tåler å bli kjørt hardt siden dette skal gjøre at di tåler mer varme enn mange andre biler...

 

Nå vet ikke jeg om dette er sant da, om det bare var noe tull jeg er blitt fortalt...

 

Men til noe annet, motoren på bilen min var gått 200 000 km...å de på BMW her i bodø sa at motor og girkasse var i topp stand.

Bilen fikk mye skryt av andre om at den så bra ut inni (hadde sort skinn)...

Man får mye bil for pengene etter min mening hvertfall :)

* e36 BMW 325i (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hørt at BMW har "varmestempler" eller noe (sikkert ikke litt rett navn, men uansett)...noe som skal gjøre at BMW tåler å bli kjørt hardt siden dette skal gjøre at di tåler mer varme enn mange andre biler...

Tenkte du på smidde stempler? Slike tror jeg ikke engang Porsche, Ferrari og Lambo setter inn i sine sugemotorer; en har rett og slett sjelden og aldri bruk for den ekstra styrken (og kostnaden!) smidde stempler medfører ifht. støpte i en sugemotor. Smidde stempler med lavt silikoninnhold utvider seg også noe grassat når temperaturen stiger, noe som medfører "klakk-klakk-klakk"-lyd når man starter en slik motor kald. Det lages også smidde stempler med et høyere silikoninnhold som utvider seg mindre enn stempler med mindre silikon i, og disse er som en hovedregel fortsatt sterkere enn vanlige støpte stempler. En fordel jeg ser med smidde stempler er iallefall vekta - grunnet høyere styrke kan man bruke mindre materiale og dermed få ned vekta på de bevegelige delene inne i motoren; en stor fordel som blir eksponentielt større jo høyere turtall motoren skal operere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd bil fra jeg var 16 år gammel..Du var knapt født.!

 

Nei, nettopp.. Jeg var knapt født da jeg begynte å bygge bil.. Trengte ikke 16 år på det :op

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi legge dette dødt nå..? ferdig ferdig..? Skal dette forumet forbli nogen lunde seriøst så dropper du/jeg/alle dette tullet med hetsing av andre medlemer.Jeg missforsto hvem melding du quotet og jeg beklaget dette.Det er lov å gjøre feil.

(noe du også gjør...)

 

Ferdig..?

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår