Gå til innhold

Ecotek Ventil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by SpeedWell

Ønskes kjøpt:

 

Ecotek Valve

CB-26P

 

Noen som har en ny eller god som ny liggende, eller hvem i norge selger slikt?

 

Hva er det for noe?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Ventil som skaper turbulens i innsuget.

 

For å få motoren/innsuget til å humpe? :D :D

 

Turbulens hørtes rart ut for meg?! er ikke det en forstyrrelse av luftstrømmen da? Skal ikke legge meg altfor mye borti her, men jeg skjønte ikke den jeg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB-26P'eren (Clean Burn max 2.6 litres Petrol) er en mekanisk enhed, der kan blive monteret på næsten enhver bil med benzin motor og som vil forbedre forbrændingen. Dette resulterer i mindre brændstofforbrug, mindre forurening og bedre ydelse.

 

http://www.ecotek.dk

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Hvorfor er det da så mange blader som har skrevet positiv omtale om den? Antar Ecotech ikke dikter opp disse?

 

broren min (a32) har dissa.

 

han svar på resultat:

 

eh, svæært lite!

 

men han sa det var spart inn etter x antall mil kjøring da, så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja kanskje når x går mot uendelig :D

 

Alltid like gøy med slike "turbulens i innsuget"-affærer. Artklene de referere til kan sikkert vise til imponerende resultater, men jeg er mer interessert i hvordan den hvirvelen de skaper skulle komme seg ubrutt forbi gass-spjeld og manifold ned i fire innsugsløpere hvor luften beveger seg i korte intense pulser... litt av noen smarte hvirvler de lager!

 

Uintelligente ingeniører hos VAG og BMW må jo til med variable ventiltider, Valvetronic, direkte innsprøytning, lean-burn, komp på 11-tallet og superavansert motorstyring for å få til redukasjoner som allikevel ikke kan måle seg med Ecotec.

 

Det sitter tydelivis et uoppdager universalgeni på høyde med Da Vinci der ute :)

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår