Gå til innhold

Kjøpt meg 440 Turbo. Div spørsmål.

Ranger emnet


kenut

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte meg en 1989 440 Turbo for et par dager sider.

 

Bilder

 

Har 3-4 små elektriske feil.

 

- Tankmåler hopper opp og ned.

 

- "pære deffekt lys" lyser hele tiden, men det er en kabelbunt som ligger over clutchpedalen sin feil. Når jeg løfter på denne slukker lyset.

 

- Mangler ryggelys. Nei tror ikke det er pærene som er deffekt.

 

Lurer på om noen som har hatt lignende problemer med samme type bil?

 

Noe annet som bruker å feile disse bilene som man burde være observang på?

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med turbo bil da! Fin bil!

 

Det med tankmåleren hadde jeg på min bil også da jeg kjøpte den, i følge Volvo en vanlig feil på disse bilene. Leverte inn instrumentet til et firma som heter Nor instrument og fikk det fikset der for ca 5 - 600 kroner. Tror det var en spenningsregulator en eller annen plass som var gåen. Husker ikke helt sikkert.

 

Det med ryggelyset kan vel være den bryteren som sitter på girkassa eller noe som føler om du har den i revers eller ikke. Ikke helt sikker på hvor den sitter. Ellers er det vel enten dårlig forbindelse en plass eller gåen pære.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil.

Hvor mye har den trillet? Pris ?

 

Tilbake til problemene. Virker som om det er noen kabler løs til instrumentpanelet. Siden du også har kontaktfeil til defekt lyspære lyset.

 

 

Km: 235000

Pris:18000. Fulgte med komplett sett med sportsdempere, senkefjærer, 8 alu, nye sommerdekk, og div stereo..

 

Skal ta å se på de kablene nå over helgen.

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med turbo bil da! Fin bil!

 

Det med tankmåleren hadde jeg på min bil også da jeg kjøpte den, i følge Volvo en vanlig feil på disse bilene. Leverte inn instrumentet til et firma som heter Nor instrument og fikk det fikset der for ca 5 - 600 kroner. Tror det var en spenningsregulator en eller annen plass som var gåen. Husker ikke helt sikkert.

 

Det med ryggelyset kan vel være den bryteren som sitter på girkassa eller noe som føler om du har den i revers eller ikke. Ikke helt sikker på hvor den sitter. Ellers er det vel enten dårlig forbindelse en plass eller gåen pære.

 

 

Ser du har en 96 mod. Er det digital(kjørecomputer) i bilen din? min har det.. men har hørt at dem hadde vanlig tankmåler fra 96?

 

Tror egentli ikke det er selve måleren men heller en elektrisk feil.. skal se på de ledningene som ligger under ratt over helga.

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bue har vel vanlig tankmåler og ikke kjøre computer tror jeg.

 

Så heller litt i mot løse kontakter bak der en plass.

 

En ting du skal være obs på er rust rund hjulbuene bak.

De ruster sinnsykt lett. Så kan anbefale å da deg en titt og evt tectyl lakkere under.

Har gjort det på min, men rusten begynner desverre å ta overhånd nå..

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har en 96 mod. Er det digital(kjørecomputer) i bilen din? min har det.. men har hørt at dem hadde vanlig tankmåler fra 96?

 

Tror egentli ikke det er selve måleren men heller en elektrisk feil.. skal se på de ledningene som ligger under ratt over helga.

Ja, tenkte ikke på at det er kjørekomputer i alle utenom 96 modellene. Er jo fra 96 min, så har jo vanlige målere. Heldig som har kjørekomputeren, alltid irritert meg litt at det ikke er i min, men alle andre turbomodeller fra tidliger år. Men vil tro som Stig-Arne sier at det kan være dårlig kontakt bak instrumentet.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp :)

Utrolig god bil, men med sine småfeil.

Starter uansett vær, temperatur, tar seg utrolig godt frem, sinnsyk god å kjøre når ikke absolutt alt er utslitt på den :p (sånn som min)

Men tar man godt vare på den så kan den vare nermest evig, min triller snart 400 000 på telleren.. og starter og går ennå :)

 

 

400 serien har slitt en del med det elektriske, spesielt modellene før 93. Er viktig å følge med ladespenningen til dynamoen. Har vel skiftet 4-5 dynamoer på kort tidsrom på min bil.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår