Roadrunner Custom Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Hvis man bare tenker seg godt om slipper man å smertelig erfare å virkelig havne til knes i dritt og oppleve at om du taper uansett om trekker deg eller fortsetter. Start i det små - min første og hittil eneste bil er en mazda 929 som jeg fikk for 6000kr. Bedre å komme over det grunnleggende "prøve og feile"-stadiet på en billig bil. Jeg har ihvertfall blitt en hel del klokere uten at det har kosta allverden... Men man kan ikke vinne noe uten å satse, så hvis ikke ditt ungdommelige mot har gitt seg enda, så lykke til.. (Kom fra en 18-åring;)) Enig med deg der,start i det små og lær etterhvert :) Synes det er morro å se folk som har planer og drømmer om hvordan prosjektet sitt skal være og som prøver og står på for synet sitt og holder fast på det.deler synspunkter og erfaringer. Roadrunner Custom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Hvis man bare tenker seg godt om slipper man å smertelig erfare å virkelig havne til knes i dritt og oppleve at om du taper uansett om trekker deg eller fortsetter. Start i det små - min første og hittil eneste bil er en mazda 929 som jeg fikk for 6000kr. Bedre å komme over det grunnleggende "prøve og feile"-stadiet på en billig bil. Jeg har ihvertfall blitt en hel del klokere uten at det har kosta allverden... Men man kan ikke vinne noe uten å satse, så hvis ikke ditt ungdommelige mot har gitt seg enda, så lykke til.. (Kom fra en 18-åring;)) enig med dette ja. start i det små. lær det basic ting og bygg på dette etter hvert. tar mange år før en har kompetanse til å bygge veldig heftige bygg. (fra en anna 18-åring) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Begynte med en 518 jeg, så hadde jeg 4 delebiler med motorer, fra 520 til 535.. og enda fikk jeg aldri rota meg til å bygge om, pga mye arbeid, lite erfaring, dårlig med tid (fordi jeg jobba), dårlig med penger (tjente penger selv, lærling).. Men ble fornøyd med hvordan den blei, selv om det fortsatt var 1.8 i den når den ble solgt :P..... Så lykke til! :D (fra en 19-åring) 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Til trådstarter: Glem det! (Fra en 18 åring som ville ha Corrado, men endte opp med en 84 toyota) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Hehe.. takker for svar, men jeg driver ennå å planlegger byggingen.. Greit å vite hva jeg behøver og hva det koster, om jeg ikke har råd de nærmeste årene så ligger ennå papirene å venter på meg:p Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Hør etter Knett, det er FAR som snakker! (Jeg kunne hvertfall vært det) Kunne du tenke deg å gå opp til avsluttende eksamen i denne 9-årige doktorutdannelsen din uten å ha tatt de 9 årene på skolebenken først? Neppe! Men det er bortimot det samme du skal gjøre med denne bastarden av en Manta/Ascona/Cossie/WRC du planlegger å bygge. Du begynner på siste bokstav i alfabetet uten å ha vært innom de 28 andre. Vil du virkelig sette deg selv i en stilling som gjør at du må være avhengig av meget kompetente kompiser og profesjonelle mekanikere for å gjøre den minste ting? Hadde det ikke vært artig å kunne demontere en motor, forstå de grunnleggende prinsippene, lese trimmingsbøker, lese bøker om motorteori, prate med kompiser på likefot, bygge sammen en motor igjen etter ideer du faktisk forstår hensikten med istedet for å klinke til med full pakke med en gang? Og en annen ting: vil du virkelig stappe all denne høyteknologien inn i en Manta forkledd som Ascona bare fordi du synes taket er så fint? Sats heller på et karosseri fra første halvdel av 90-tallet, så harmonerer karosseri og drivverk i litt større grad, og med ditt overflødighetshorn hva penger angår så er ikke de få tusenlappene mer et nyere karosseri koster noe problem uansett. La det være en viss merkeknytning mellom drivverk og karosseri, så blir prosjektet mer gjennomført og stilig. Og helt til slutt: tørk av deg alle spor av stormannsgalskap og kom deg ned på landjorda sammen med oss andre, så kan vi kose oss og prate bil uten å ha piggene ute og og skape dårlig stemning her på forumet. Lykke til! Reodor F __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Hør etter Knett, det er FAR som snakker! (Jeg kunne hvertfall vært det) Kunne du tenke deg å gå opp til avsluttende eksamen i denne 9-årige doktorutdannelsen din uten å ha tatt de 9 årene på skolebenken først? Neppe! Men det er bortimot det samme du skal gjøre med denne bastarden av en Manta/Ascona/Cossie/WRC du planlegger å bygge. Du begynner på siste bokstav i alfabetet uten å ha vært innom de 28 andre. Vil du virkelig sette deg selv i en stilling som gjør at du må være avhengig av meget kompetente kompiser og profesjonelle mekanikere for å gjøre den minste ting? Hadde det ikke vært artig å kunne demontere en motor, forstå de grunnleggende prinsippene, lese trimmingsbøker, lese bøker om motorteori, prate med kompiser på likefot, bygge sammen en motor igjen etter ideer du faktisk forstår hensikten med istedet for å klinke til med full pakke med en gang? Og en annen ting: vil du virkelig stappe all denne høyteknologien inn i en Manta forkledd som Ascona bare fordi du synes taket er så fint? Sats heller på et karosseri fra første halvdel av 90-tallet, så harmonerer karosseri og drivverk i litt større grad, og med ditt overflødighetshorn hva penger angår så er ikke de få tusenlappene mer et nyere karosseri koster noe problem uansett. La det være en viss merkeknytning mellom drivverk og karosseri, så blir prosjektet mer gjennomført og stilig. Og helt til slutt: tørk av deg alle spor av stormannsgalskap og kom deg ned på landjorda sammen med oss andre, så kan vi kose oss og prate bil uten å ha piggene ute og og skape dårlig stemning her på forumet. Lykke til! Reodor F Takk skal du ha! (fra en som hadde stoooore planer for sin første bil som 15åring) Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escossie Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Får helt lættiz når jeg sitter å leser dette! wtf? Kan ikke fordra pappa gutter som skryter av ditten å datten og at man har så rike foreldre :rockets Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Burde vell kanskje skaffe bilen før du laget en tråd? Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Tror nok Knett har gått under jorda, denne tråden kan sikkert stenges eller slettes. Han har sikkert forstått poenget med at han burde starte på a og slutte på å=) Kommern tilbake, så lykke til:) Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hmm.. Den girkassa du la ut bilde av er ikke noe sekvensiell kasse..Er vanlig H gir på den ^^ 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Er her jeg, men ser ingen vits i å diskutere temaet.. Ser ut som om de fleste har sin egen mening.. Og det er helt greit.. Bra kritikk.. Men har du bilde av sekvensiell girkasse da? Hvordan ser du forresten at det er H-gir på den? Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Svarer alt i en smell.. hehe.. Har rike foreldre som skal stå som sikring når jeg tar lån. Prosjektet er i planleggingsfasen ennå, så det kommer ingen bilder på en stund. Starter tidligst til høsten. Latter... kommer ikke til å komme et eneste bildet siden dette er bare BS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Er her jeg, men ser ingen vits i å diskutere temaet.. Ser ut som om de fleste har sin egen mening.. Og det er helt greit.. Bra kritikk.. Men har du bilde av sekvensiell girkasse da? Hvordan ser du forresten at det er H-gir på den? På en sekvensiell kasse beveger du kun girspaken fram og bak. Se på giroverføringen. Med litt innsikt ser du att den der beveges på samme måte som vanlig. Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 På en sekvensiell kasse beveger du kun girspaken fram og bak. Se på giroverføringen. Med litt innsikt ser du att den der beveges på samme måte som vanlig. Kan se ut som H-gir ja når jeg ser nærmere etter.. Men fikk beskjed om at dette skulle være sekvensiell.. Hvordan ser overføringen på den sekvensielle girkassen ut da? Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg