Gå til innhold

Trenger en 5 kanals forsterker

Ranger emnet


Jonas88

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg for noen uker siden en golf 3 cab. De som har sett den vet nok at det er liten plass i bagsjerommet. Derfor må jeg bruke minst mulig plass ved å sette inn en 5 kanals forsterker. En kompis av meg kjøpte 5 kanals fra Soundstream som er helt rå. Kjedelig å måtte kjøpe det samme som han. Noen som gidder å hjelpe meg?

 

På forhånd takk!

 

Mvh Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke skal ha et 2-3 veis aktiv frontsett + subb så ser jeg ikke noe grunn til at du skal ha en 5 kanals forsterker egentlig, med en 2 - 3 eller 4 kanals forsterker kan du gjøre det samme.... om du skal ha en 2 kanaler må du sørge for at den er "ekte" trimode type, da kan du koble subben i bro mellom høyre/venstre utgangen og bruke en spole i serie med elementen og et kondis i serie med frontsettet (passsiv deling og 6dB steilhet på nevnte eks).... sørg for at den er heller strøm sterk.

 

en ekte 3 kanal er enklere siden den har innebygd delefilter og det samme med en 4 kanaler og da unggår du bruk av passiv deling (spole, kondensator)

 

"ulempen" med forsterkere med flere en 2 kanaler er at flere strøm forbrukende "kanaler" skal hente strøm fra en felles strømsforsyning... fordelen er at "alt av innebygd" i samme chassis. :cocain:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke skal ha et 2-3 veis aktiv frontsett + subb så ser jeg ikke noe grunn til at du skal ha en 5 kanals forsterker egentlig, med en 2 - 3 eller 4 kanals forsterker kan du gjøre det samme.... om du skal ha en 2 kanaler må du sørge for at den er "ekte" trimode type, da kan du koble subben i bro mellom høyre/venstre utgangen og bruke en spole i serie med elementen og et kondis i serie med frontsettet (passsiv deling og 6dB steilhet på nevnte eks).... sørg for at den er heller strøm sterk.

 

en ekte 3 kanal er enklere siden den har innebygd delefilter og det samme med en 4 kanaler og da unggår du bruk av passiv deling (spole, kondensator)

 

"ulempen" med forsterkere med flere en 2 kanaler er at flere strøm forbrukende "kanaler" skal hente strøm fra en felles strømsforsyning... fordelen er at "alt av innebygd" i samme chassis. :cocain:

 

har ikke helix en 4 eller 5 kanaler med 2 separate strømforsyninger i samme chassi?

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kjøpte meg for noen uker siden en golf 3 cab. De som har sett den vet nok at det er liten plass i bagsjerommet. Derfor må jeg bruke minst mulig plass ved å sette inn en 5 kanals forsterker. En kompis av meg kjøpte 5 kanals fra Soundstream som er helt rå. Kjedelig å måtte kjøpe det samme som han. Noen som gidder å hjelpe meg?

 

På forhånd takk!

 

Mvh Jonas

 

Skjønner ikke helt problemet ditt jeg... hvis han sin Soundstream forsterker er helt rå hva er da så galt med å velge en SS 5 kanaler ?? de har flere modeller som er 5 kanals, men det kommer jo ann på budsjettet da..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kjøpte meg for noen uker siden en golf 3 cab. De som har sett den vet nok at det er liten plass i bagsjerommet. Derfor må jeg bruke minst mulig plass ved å sette inn en 5 kanals forsterker. En kompis av meg kjøpte 5 kanals fra Soundstream som er helt rå. Kjedelig å måtte kjøpe det samme som han. Noen som gidder å hjelpe meg?

 

På forhånd takk!

 

Mvh Jonas

Har både pioneer, og soundstreem 5 kanalere på lager jeg.. Skaffer også det meste annet. Send en mail audio_art@c2i.net, eller ring 90139894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne Pioneer spilleren. Har lyst på en bra 10" ved siden av høytalerene på dashbordet og de i dørene. Hvor galt blir det og drive høytalerne med spilleren og kjøpe en forsterker til sub'en? Eventuelt drive ett par med spilleren? Som dere sikkert skjønner har jeg liiite peil. Veldig glad for svar

 

Mvh Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne Pioneer spilleren. Har lyst på en bra 10" ved siden av høytalerene på dashbordet og de i dørene. Hvor galt blir det og drive høytalerne med spilleren og kjøpe en forsterker til sub'en? Eventuelt drive ett par med spilleren? Som dere sikkert skjønner har jeg liiite peil. Veldig glad for svar

 

Mvh Jonas

 

Det er mange som kjører rundt med akkurat den løsningen og som er fornøyd.

Lydopplevelsen stiger mange hakk selv om det er en litt halv-veis løsning.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den cadence forsterkern ser bra ut den, tallene er fine!! MEN hvis du graver og spør litt så tipper jeg du får en Soundstream LW5.830 for nesten samme pris! For meg virker den som et bedre kjøp enn cadence'en! Sier ikke bare det fordi jeg selv har den, men fordi den er MEGET bra! Og ettersom den er en klasse d forsterker, vil den nok gi litt mer til elementene dersom du gir den nok strøm! Dessuten er den liten, og grei..

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår