Gå til innhold

3 mangel (kjøreforbud) for å kjøre med 3 bolter?

Ranger emnet


Cooolman

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal eu godkjenne bilen min nå i januar, men det er litt av hvert som må fikses på den, det jeg lurte på var om jeg kunne sende den inn til eu også ta reprasjonene etterpå når jeg hadde fått hele smørbrødlista? Problemet er at jeg har ødelagt gjengene i navet slik at jeg bare får inn 3 bolter.. Har et vanlig verksted rett til å gi kjøreforbud? og får man kjøreforbud om man viser den med 3 bolter?

 

mvh

 

Cooolman

VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter

 

Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke..

 

Men siden gjengene allerede er ødelagt i navet, hva med att du tar en ny bolt, sliper litt på den, så gjengene delvis blir borte, og bare banker den forsiktig inn med hammer eller noe.. Dette forutsetter jo att du har noe å ta den ut igjen med.. Da er jo den saken ute av verden..

 

Men jeg anbefaler deg å fikse problemet.. kiddie

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett verksted kan ikke gi deg kjøreforbud,de fyller ut ett papir som de sender videre til BT,de har plikt på å si i fra at du ikke må (bør) kjøre med bilen,men er BT som utsteder kjøreforbud.om de oppdager det er en anen sak,ikke alle verksteder som gjør,gjorde det ikke på min når jeg hadde kontroll for 2 år sida.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett verksted kan ikke gi deg kjøreforbud,de fyller ut ett papir som de sender videre til BT,de har plikt på å si i fra at du ikke må (bør) kjøre med bilen,men er BT som utsteder kjøreforbud.om de oppdager det er en anen sak,ikke alle verksteder som gjør,gjorde det ikke på min når jeg hadde kontroll for 2 år sida.

1'er feil= Trenger ikke utbedres, ikke farlig for sikkerheten

2'er feil= Må utbedres innen fristen for godkjenning av kjøretøyet, så langt en liten fare for sikkerheten

3'er feil= KJØREFORBUD inntil feil ved kjøretøyet er utbedret. Stor fare for sikkerhet eller miljø (som f.eks MEGET høye CO-verdier)

4'er feil= Kan ikke fastslås ved nåværende tidspunkt grunnet klimaendringer

 

Et "vanlig" bilverksted har lov å gi kjøreforbud, men det betyr vel ikke at de har myndighet til å hindre deg i å kjøre av sted med kjøretøyet. Jeg bil tro at slike tilfeller skal meldes til politi eller biltilsyn..

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener 1'er feil skal utbedres, men trenger ikke vises til etterkontroll

F.eks defekt skiltlys er 1'er feil, men man må ha det..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener 1'er feil skal utbedres, men trenger ikke vises til etterkontroll

F.eks defekt skiltlys er 1'er feil, men man må ha det..

Selvfølgelig er det meningen at det skal utbedres, men det foreligger ikke noe krav om visning etter utbedring, derav MÅ man ikke strengt tatt gjøre noe med det.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det meningen at det skal utbedres, men det foreligger ikke noe krav om visning etter utbedring, derav MÅ man ikke strengt tatt gjøre noe med det.

Nei, men nevnte bare hva loven sa om det.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår