Vidar Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Noen som har peil på hvordan jeg skal enkelt skifte mellom to trykk med kompressor ? Helst med en bryter.. Har tenkt på å bygge om en dump ventil.. Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2006 2 forskjelinge drevinger. Er du inn i trimming så kan jeg si. du trenger en dreving for maks trykk. og en overtrykksventil(poppoff) med magnetventil på ønsket lavest trykk. Noe mere ønsker jeg ikke å forklare det med skriving. Da kan du ringe meg på 9521 8839 istedet Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slegga Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 2 forskjelinge drevinger. Er du inn i trimming så kan jeg si. du trenger en dreving for maks trykk. og en overtrykksventil(poppoff) med magnetventil på ønsket lavest trykk. Noe mere ønsker jeg ikke å forklare det med skriving. Da kan du ringe meg på 9521 8839 istedet Takker for tipsene :) Hilsen Yngve Bravida Siter Mercedes slk 230 kompressor focal,2x audiosound, cadence 15" the beast, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 2 forskjelinge drevinger. Er du inn i trimming så kan jeg si. du trenger en dreving for maks trykk. og en overtrykksventil(poppoff) med magnetventil på ønsket lavest trykk. Noe mere ønsker jeg ikke å forklare det med skriving. Da kan du ringe meg på 9521 8839 istedet Var noe slikt jeg hadde tenkt. Men litt usikker på hviken ventil og hvor jeg kan kjøpe.. Ringer deg nok i løpet av morgendagen :) Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 lage masse ladetrykk du ikke bruker er ikke veldig effektivt i lengden, men man kan jo lage en nødløsning for å bleede trykk eller resirke om snuten stopper det. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Det er to bra artikler som går igjennom dette på http://www.autospeed.com. Det er link til begge artiklene på hovedsiden da de ble gitt ut nylig, "Venting boost, part 1 og 2" Ja, det er en betalingstjeneste, men denne siten er bare helt jævlig bra og dekker ALT som har med DIY mekking og mods og gjøre. Det er mye vekt på turbo, optimalisering av eksisterende stuff. Skikkelig nerder som stikker hull på masse myter. Man kan søke og lese en liten teaser på alle artiklene men må betale for å få resten. Koster ikke mye for et år, og det er også mulig å bare kjøpe en og en. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 lage masse ladetrykk du ikke bruker er ikke veldig effektivt i lengden, men man kan jo lage en nødløsning for å bleede trykk eller resirke om snuten stopper det. Er tenkt som en løsning for å skifte mellom godkjent trykk og trykk for banebruk (maks trykk). Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Bakdelen er att når du kjører på fult trykk med en ventil som begrenser til lavere trykk. Vil motoren bruke mere hk på å dra pressa ettersom du kaster bor verdigfulle hk i ladeluft rett ut... Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Bakdelen er att når du kjører på fult trykk med en ventil som begrenser til lavere trykk. Vil motoren bruke mere hk på å dra pressa ettersom du kaster bor verdigfulle hk i ladeluft rett ut... Fordelen er at bilen blir lovlig med å vippe på en bryter.. ;) Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 jeg kjører på 1.2bar ulovlig, satser på at det går bra, men blir man slengt på rulle er man jo bøttfucked with no vaseline. sløse HK utgår jo! Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Fordelen er at bilen blir lovlig med å vippe på en bryter.. ;) Hvis man tenker på det så....hehe Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.