Gå til innhold

ombygging av olje ånding.

Ranger emnet

ts

Anbefalte innlegg

hallå.

jeg bygger om en b21e motor til f sprut og turbo.

og da har jeg støtt på et problem. på b21e motoren går åndinga i toppen. men skal ha 530 topp så da fungerer ikke det. så den åndinga som er på f sprutet passer ikke på b21 motoren.

sprutet mitt kommer fra en b230f.

noen tips til hvordan jeg kan få dette til å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg bare lager et hull i det orginale lokket og dettet på et åndigs filter..

kan jeg få biltilsynet på grunn av at jeg slipper dampen ut a?

var dårli forklart..

mente at på den slangen som kommer fra olje åndinga i enden på den setter du et filter, og bare tetter igjen det hulle i ventilkåpa..

på org b21et f.eks. så går den slangen fra åndinga å over til luftfilter røre inn til turboen.. hvis du vil gjøre det orginalt da.. veit ikke åssen det er med biltilsynet..

*volvo 240 glt 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er problemet er at jeg ikke har åndig i toppen.

på b230f motoren som jeg har hentet sprutet fra så sitter den svarte dingsen jeg har bilde av. kan jeg ta det orginale lokket som sitter på b21e og sette et filter der?... den som sitter oppe på det hullet jeg har bilde av på det andre bilde... hvis det fungerer er dette en lett måte å fikkse problemet på.

lokk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er jo bare å unngå overtrykk under topplokket og i veivhuset. Når man kjenner til disse to kritériene kan man deretter bygge om / velge ut de delene som passer aller best til formålet. Det som ennå forvirrer meg er returoljekanalene fra topp ned til veivhuset, og hvordan disse påvirker ombyggingen av motorventilasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider